Støt os i kampen

Støt os
CCSVI-konference i Uppsala
d. 2 maj 2011

Fredag afholdes den første CCSVI-konference i Sverige med flere pionerer indenfor feltet

Af Louise Wendt Jensen, forskningsformidler

Der er flere kendte CCSVI som oplægsholdere, når den første CCSVI-konference i Sverige afholdes på fredag i Uppsala.
Blandt andet radiologen Marian Simka fra klinikken Euromedic i Katowice i Polen, der var blandt de første til at operere for CCSVI. Også kardiologen Piotr Pawluczun, fra klinikken Ameds i Warzawa kommer og fortæller om sine erfaringer.

Professor fra Stanford
Derudover vil Michael Dake,kardiolog og professor ved Stanford University også holde oplæg. Han var også en af de første til at operere for CCSVI, men operationerne på Stanford blev stoppet igen på grund af to uheldige episoder med CCSVi-opererede. En døde efterfølgende og en anden oplevede at en stent rev sig løs og satte sig fast i hjertet.
De to svenske karkirurger docent Anders Wanhainen og professor David Bergquist vil fortælle om den systematiske gennemgang af al CCSVI-litteratur, de sammen har foretaget.

Referat og video
Vi har desværre ikke mulighed for at deltage i konferencen, men har været i kontakt med arrangørerne for at høre, om der bliver videotransmission fra konferencen, som vi kunne viderebefordre til danske interesserede. Det gør der ikke. I stedet er vi blevet lovet et referat, og arrangørerne vil også prøve at optage noget video, som vil blive lagt ud på youtube. Så snart vi har noget materiale eller nogle links til noget materiale, vil vi skrive om det her på siden.

Læs mere om konferencen her: