Brugerne er tilfredse med den gratis fysioterapi

16. maj 2011
Scleroseforeningens net-undersøgelse af kvaliteten af den vederlagsfri fysioterapi viser stor tilfredshed

Scleroseforeningen har lavet en lille undersøgelse her på hjemmeside om kvaliteten af de tilbud, der er om vederlagsfri fysioterapi.
Der var omkring 100, der besvarede spørgeskemaet. Undersøgelsen kan give et fingerpeg om, hvordan man oplever kvaliteten af den vederlagsfrie fysioterapi, men er ikke repræsentativ for alle mennesker med sclerose.

Tilfredshed
Der ser ud til at være udbredt tilfredshed med den vederlagsfrie fysioterapi. Over 60 procent svarer, at de i høj grad er tilfredse med træningen og ca. 20 procent er i nogen grad tilfredse med behandlingen. Langt de fleste benytter sig af en privatpraktiserende fysioterapeut, og lidt over halvdelen går i individuel behandling/træning. Den største tilfredshed med behandlingen findes blandt de cirka 30 procent, der både går til individuel behandling og holdtræning.

Passer til behov
Der er kun lidt under 40 procent af de, der har svaret, der ved, at der er lagt en skriftlig plan for behandlingen. Blandt disse er der meget stor tilfredshed med træningen, idet ingen i denne gruppe er utilfredse med behandlingen, og kun 5 procent er tilfredse i mindre grad.
Lidt under en fjerdedel af de, der har svaret, finder, at omfanget af træningen er for lille i forhold til det behov, de har.
De fleste har mulighed for selv at vælge tidspunktet for træningen, og som følge heraf er det kun omkring 3 procent mener, at træningstidspunktet passer dårlig eller virkelig dårligt i forhold til andre aktiviteter.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.