Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Amerikansk yogalærer holder weekendkursus i Danmark
d. 17 marts 2010

Garth McLean er yogalærer, skuespiller og har sclerose. Kom med på hans weekendkursus i juni i København

For mange mennesker med sclerose hjælper yoga med at bekæmpe træthed, reducere muskelspændinger og styrke kroppen uden at have den udmattende effekt som almindelig styrke og konditionstræning kan have.

Nu er der mulighed for at deltage i en weekend med yoga med den amerikanske yogalærer og skuespiller Garth McLean, der til daglig bor og underviser i Iyengar yoga i Los Angeles, Californien. Garth har selv sclerose og bruger yoga som et middel til en velfungerende krop på trods af sygdommen.
Flere af Scleroseforeningens lokalafdelinger er gået sammen og har inviteret Garth McLean til at undervise i yoga en weekend i juni måned.

I oktober sidste år var Garth McLean, i Danmark kendt fra TV-serien Skadestuen, på kort besøg i Danmark. Garth inviterede scleroseramte til en to timers workshop, hvor han fortalte om yoga og sclerose, og demonstrerede, hvordan man kan dyrke yoga også selv om sclerosen har givet fysiske men og handicap. Garth McLean har selv brugt yogaen til genoptræning fra sin sclerose, så han i dag er nærmest normalfungerende og har erhvervet sig stor kunnnen om, hvordan man kan bruge yoga til at påvirke sine symptomer. Han underviser til daglig i yoga ved siden af sin skuespillerkarriere.

Weekendkurset foregår den 18.-20.juni, hvor der i alt bliver 10 timers undervisning, fordelt på to timer fredag eftermiddag, to timer om formiddagen og to timer om eftermiddagen både lørdag og søndag. Der vil blive en blanding af teori, klassiske yogastillinger og vejrtrækningsøvelser.

Tilmelding:

Mail til tilmeldms@hotmail.com eller pr. telefon/sms til 3070 7117, så hurtig som mulig - der er begrænset antal pladser. Det koster 500 kr. Weekendkurset foregår på Rathsacksvej 30, stuen, 1862 Frederiksberg, lokale i stueetagen med god tilgængelighed for gangbesværede.