5000 kr. i indsamlingsbøssen

5. juli 2012
Anonym puttede 5000 kr. i bøssen som anerkendelse af det frivillige arbejde, en lokal ung mand med sclerose udfører

Scleroseforeningens byttepengeindsamling er ved at være slut, og de fleste indsamlingsbøsser er samlet ind og åbnet af hundredevis af flittige frivillige over hele landet. Endnu er det for tidligt at sige, hvor mange byttepenge, der er kommet ind til forskning i sclerose, men der er nok ingen tvivl om, at rekorden for en enkelt indsamlingsbøsse kommer fra Viborg-kanten.
I Viborg lokalafdeling har de frivillige gjort et kæmpe arbejde og fordoblet indsamlingsresultatet fra sidste år. Medvirkende til dette er dog også, at man i en af indsamlingsbøsserne fra Rødkærsbro fandt 5.000 kroner rullet sammen med en lille seddel fra en anonym giver, som skrev:

Ikke mange af din slags

At samle ind til en god sag er det bedste jeg ved, især når indsamlingen er til Scleroseforeningen. Tænk på Jacob her fra Rødkærsbro. Du er så hårdt ramt af sclerose, at du har meget svær ved at gå, alligevel går du rundt fra butik til butik og sætter sparebøsser op i Bjerringbro og Rødkærsbro. Der findes ikke mange af din slags, du kæmper dig videre trods din svære sygdom. Jeg vil gerne give 5000,- kr. til forskning, som jeg håber, kan hjælpe dig og mange andre med sclerose. Held og lykke med indsamlingen.

Ikke mig alene

Jacob Lynnerup, som har inspireret den gavmilde giver, er glad og rørt over denne betænksomhed, men han understreger samtidig, at han blot er en af de mange, som har skabt det flotte resultat i Viborg.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.