Støt os i kampen

Støt os
39.650 kvinder gik Ladywalk
d. 27 maj 2014

Danmarks største endags motionsevent løb af stablen i aftes, hvor kvinder gik Ladywalk i 10 byer

Vejret viste sig fra sin bedste side, da der i aftes blev afholdt Ladywalk 10 steder i Danmark. Ladywalk er en motionsevent, hvor kvinder går sammen - og går for en god sag. I år støtter Ladywalk forskning i sclerose via Scleroseforeningen og forskning i kvinders hjerter via Hjerteforeningen, og det er femte år i træk, at Scleroseforeningen er blandt støttemodtagerne for Ladywalk.

De flotte tal

39.650 kvinder gik til fordel for forskning i kvinders hjerter (Hjerteforeningen) og scleroseforskning.

414 kinder gik med KYS SCLEROSE FARVEL-logoet på ryggen.

Lailasilke Krogsgaard havde samlet 111 kvinder under navnet "Powerladiez" - dermed blev hun kåret som det næststørste hold i københavn – kun overgået af Gladsaxe kommunes medarbejdere…

53 frivillige over hele landet bemandede Scleroseforeningens stande og solgte støttevarer.

Danmarks største éndags motionsevent - i 10 forskellige byer.

En stolt direktør i Scleroseforeningen

I Scleroseforeningen venter man spændt på at modtage støtten til forskning.

"Kvinders risiko for at få sclerose er fordoblet siden 70’erne, og det er ofte unge, raske kvinder med børn, som får deres liv vendt på hovedet.  En trist udvikling. Men den gode nyhed er, at forskningen i sclerose er begyndt at give resultater. Der er faktisk håb om, at vi kan begrænse udbredelsen af sclerose i fremtiden, og derfor gør pengene fra Ladywalk virkelig en forskel. Støtten til Scleroseforeningen går ubeskåret til forskning, så jeg er glad for, at rigtig mange igen i år deltager i Ladywalk," siger Mette Bryde Lind, direktør i Scleroseforeningen.

Se billeder fra i går:

Se fotos fra Lailasilkes powerladiez på facebook her

Vil du se en masse billeder fra dagen på instagram, så søg på hashtag (#) ladywalk, hvor der ligger 500.