Støt os i kampen

Støt os
37.640 gik Ladywalk
d. 31 maj 2011

37.640 kvinder fordelt på 10 steder over det ganske land travede i aftes af sted på årets Ladywalk til fordel for bl.a. Scleroseforeningen.

"I slår mange fluer med det smæk," konstaterede folketingsmedlem Anne Baastrup (SF) da hun sendte 8.400 kvinder af sted fra Fælledparken. "I får en dejlig fælles oplevelse, I gør noget aktivt for jeres helbred, og I støtter en vigtig sag, nemlig Scleroseforeningen og Hjerteforeningens arbejde."

Ingen ny rekord

Vejret var flot og humøret højt overalt på de 10 steder i landet, hvor der blev afviklet Ladywalk. Deltagertallet nåede ikke helt op på sidste års rekord på over 38.000, og måske har det uvejr, som dengang gik ud over blandt andre 2.200 bornholmske deltagere, afskrækket nogle. På Bornholm havde Lillian Hansen fra Scleroseforeningen sat næsen op efter at slå sidste års imponerende deltagerantal – hver femte af samtlige øens indbyggere deltog dengang – men helt så højt nåede man ikke.

Meldingerne fra Scleroseforeningens lokalafdelinger rundt omkring, hvor man gik Ladywalk, melder enslydende om en herlig aften med højt humør og dejligt socialt samvær.

Med foreningen på ryggen

Scleroseforeningen tilbød igen i år holdene at få foreningens logo trykt på den flotte obligatoriske t-shirt. En deltager fra Agger synes, det er en rigtig god ide. Hun sendte en e-mail til projektleder Irene Koch Pedersen i Scleroseforeningen: "Jeg var simpelthen bare så stolt over at have Scleroseforeningens tryk på blusen. Jeg gik slet ikke med rygsækken på ryggen, da jeg gerne ville folk rigtig kunne se trykket."

Penge i august

Sidste år modtog Scleroseforeningen 200.000 kroner af overskuddet fra Ladywalk. Ingen ved i dag, hvor meget det bliver til i år. Ladywalks ledelse beslutter tilskuddet, når regnskabet for årets arrangement er gjort op, og det bliver overrakt i august.