300 mennesker gik for Sclerosesagen

5. september 2011
I strålende solskin og til tonerne af musiknummeret Walk this Way, satte Scleroseforeningens direktør Mette Bryde Lind det første danske MS Walk & Talk i gang i Valbyparken i går. Knap 300 deltagere var mødt op for at gå i den gode sags tjeneste.
Thumbnail

MS Walk & Talk er et gå-event, som har til formål at sætte fokus på sclerose og samle penge til forskning. Ideen er inspireret af lignende events i England, USA, Canada og Australien, og søndag den 4. september afholdt Scleroseforeningen det første danske walk i Valbyparken. Eventet var arrangeret i samarbejde mellem lokalafdelingen Frederiksberg/København og Scleroseforeningen.

Initiativtageren, Katrine Waldorff, 24 år og frivillig i lokalafdelingen, var meget glad for den store opbakning til eventet:

”Mit håb var, at Scleroseforeningens medlemmer ville have en følelse af fællesskab og måske ligefrem stolthed over at deltage i MS Walk & Talk, og jeg er overvældet over både deres og de andre deltageres meget positive tilbagemeldinger. Det var en rigtig god dag – og det tyder på, at der er stemning for, at vi gentager succesen igen næste år, så jeg er meget glad”, siger Katrine Waldorff.

Før walket gik i gang kl. 10.00 fik alle deltagerne udleveret en MS Walk & Talk T-shirt og en goodiebag med lidt mundgodt til gåturen.

Mange deltagere hængte en seddel med deres helt personlige ønske for dagen og for sclerosesagen på ’Ønsketræet’.

Deltagerne i MS Walk & Talk var blevet opfordret til at oprette en online indsamling til fordel for forskning. Der blev indsamlet mere end 13.000 kroner til forskning på denne måde, og Sandie Nielsen, Christina Merolli og Gitte Serritslev modtog præmier for de tre største indsamlinger. Gitte modtog en ekstra klapsalve for den mest kreative indsamling, hvor hun havde udfordret sig selv til at gå 50 meter uden krykker for hver 50 kroner, hun samlede ind. Gitte Serritslevs indsamling rundede 4.650 kroner før walket.

Midt på ruten fik deltagerne en overraskelse i form af steelpan orkestret Yucca fra Hvidovre Kommunale Musikskole. Nogle deltagere lod sig rive så meget med af den festlige calypsomusik, at de for en kort stund byttede gåturen ud med en dans.

Ruterne var lagt, så det var muligt at deltage både som gående, i kørestol og på el-crosser.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.