Gå til hovedindhold

30 millioner dollars indsamlet på en uge

26. marts 2010
Kort fortalt
Den amerikanske MS-forening - The US National MS Society's (NMSS) – har netop afholdt sin årlige opmærksomhedsskabende uge
Thumbnail

I løbet af ugen lykkedes det at indsamle mere end 30 millioner dollars – primært fra virksomheder. Samtidig skabte NMSS opmærksomhed gennem tv-stationer, events og en levende hjemmeside, der fik mere end 650.000 hits i ugen.
Ugen indeholdt blandt andet reklamekampagne, politiske debatter og video. I flere shoppingcentre kunne shoppere selv prøve ”livet med MS”, og ugen blev også brugt til at lancere NMSS’s kampagne: ”We keep moving", hvor et filmhold (med sclerose) rejser landet rundt og optager små film for at dokumentere livet med sclerose i USA, som det er lige nu og her. Hver uge fremover præsenteres tre korte historier på hjemmesiden, og så stemmer hjemmesidebrugerne om, hvilken historie, der skal filmes. Stemmerne sender filmholdet landet rundt. (Denne event fortsætter, selvom opmærksomhedsugen er slut)

Følg det amerikanske MS Society på facebook:
Følg NMSS på facebook


Scleroseforeningen i Danmark bruger hele maj måned til at skabe opmærksomhed. Følg med på scleroseforeningen.dk og læs mere i MagaSinet i april.
 

Der er ingen kommentar endnu

Tilføj kommentar

Dit navn

Ren tekst

  • Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
Vær opmærksom på at din kommentar er offentlig.