Støt os i kampen

Støt os
30 millioner dollars indsamlet på en uge
d. 26 marts 2010

Den amerikanske MS-forening - The US National MS Society's (NMSS) – har netop afholdt sin årlige opmærksomhedsskabende uge

I løbet af ugen lykkedes det at indsamle mere end 30 millioner dollars – primært fra virksomheder. Samtidig skabte NMSS opmærksomhed gennem tv-stationer, events og en levende hjemmeside, der fik mere end 650.000 hits i ugen.
Ugen indeholdt blandt andet reklamekampagne, politiske debatter og video. I flere shoppingcentre kunne shoppere selv prøve ”livet med MS”, og ugen blev også brugt til at lancere NMSS’s kampagne: ”We keep moving", hvor et filmhold (med sclerose) rejser landet rundt og optager små film for at dokumentere livet med sclerose i USA, som det er lige nu og her. Hver uge fremover præsenteres tre korte historier på hjemmesiden, og så stemmer hjemmesidebrugerne om, hvilken historie, der skal filmes. Stemmerne sender filmholdet landet rundt. (Denne event fortsætter, selvom opmærksomhedsugen er slut)

Følg det amerikanske MS Society på facebook:
Følg NMSS på facebook

Scleroseforeningen i Danmark bruger hele maj måned til at skabe opmærksomhed. Følg med på scleroseforeningen.dk og læs mere i MagaSinet i april.