Støt os i kampen

Støt os
2.512.659 KRONER
d. 20 august 2015

Cykelnerven er meget mere end tre dages benhård bjergbestigning på cykel i imponerende omgivelser. De 158 ryttere har knoklet i månedsvis for at samle penge ind til forskning i sclerose

Alle rytterne har arbejdet benhårdt, før de overhovedet kunne få lov til at sætte sig i sadlen og prøve kræfter med bjerggiganterne i Alperne. De har trænet og cyklet tusindvis af kilometer på landevejene herhjemme i Danmark.

Men de har gjort det for at skaffe penge til forskning i sclerose. Det er blevet til mere end 2,5 millioner kroner. Og selvom rytterne er stået af cyklen, fortsætter indsamlingerne rundtomkring i Danmark. Tak for den store indsats!

For at nå det fl otte beløb er der en lang række virksomheder og enkeltpersoner, som har valgt at donere sponsorater og midler til rytternes kamp. Til jer skal lyde en stor tak.

De seks hold har holdkaptajner, der hver især har ydet en uvurderlig indsats. Tusind tak til jer alle. Sidst, men ikke mindst, siger Scleroseforeningen tak til alle ambassadører. Tak til Bubber, tidligere fodboldspiller Thomas Helveg, sanger og foredragsholder Stig Rossen, TV 2-værterne Mikael Kamber, Peter Tanev og Claus Elming samt OL­Guldfireren i roning; Eskild Ebbesen, Thomas Poulsen, Niels Laulund og Victor Feddersen.

Ansøgningsskemaet til Cykelnerven 2016 er allerede klart. Tjek det ud her!