250.000 kroner til forskning i sclerose

7. september 2012
Ladywalk donerede i dag 250.000 kroner til forskning i sclerose. Det var en glad direktør i Scleroseforeningen, der i Århus kunne modtage den flotte check

I maj i år deltog knap 40.000 kvinder i Ladywalk.  I dag var Scleroseforeningen – som i både 2010 og 2011 – en af de heldige modtagere af en del af overskuddet. Landsformand for Ladywalk, Ivan Mejlgaard, kunne i dag overrække en check på 250.000 kroner til direktør for Scleroseforeningen, Mette Bryde Lind. Pengene skal gå til forskning i, hvorfor flere kvinder end mænd får sclerose.

”Danske kvinders risiko for at få sclerose er næsten fordoblet siden 1970’erne – men vi ved ikke hvorfor. Pengene fra Ladywalk skal gå til forskning, der blandt andet skal belyse, hvordan graviditet og børnefødsler påvirker risikoen for at få sclerose. Det flotte bidrag fra Ladywalk betyder, at vi kan styrke indsatsen på dette vigtige forskningsområde,” siger direktør i Scleroseforeningen Mette Bryde Lind.

40.000 kvinder i 10 byer

Ladywalk fandt sted mandag d. 21. maj 2012. Der gik knap 40.000 kvinder fordelt på 10 byer. Det er tredje år i træk, at Scleroseforeningen modtager støtte fra Ladywalk. Scleroseforeningen deltog selv aktivt i de ti arrangementer med hold af både ansatte, medlemmer og pårørende flere steder og informationsstande i alle ti byer.

”For en patientforening som os betyder det uendeligt meget at være en del af et så positivt og folkeligt arrangement som Ladywalk. Det er med til at øge kendskabet til sclerose og understrege, at det er en sygdom, der rammer mange kvinder. Vi er meget taknemmelige for, at alle kvinderne, der gik Ladywalk den 21. maj, støtter vores sag,” siger Mette Bryde Lind.

Ved overrækkelsen på kunstmuseet Aros i Århus i dag modtog både Scleroseforeningen og Osteoporoseforeningen en check på 250.000 kroner.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.