Støt os i kampen

Støt os
10 nyrenoverede feriehuse i Dronningens Ferieby er klar
d. 1 juli 2014

I går åbnede borgmester i Norddjurs Kommune Jan Petersen dørene til de første af 10 nyrenoverede huse i Dronningens Ferieby i Grenaa

Husene fremstår i et lyst, moderne design og rummer mange detaljer og finesser, som sikrer tilgængelighed og handicapvenlighed. Den gennemgribende renovering af alle 44 boliger startede i efteråret 2013. Arkitektfirmaet Friis og Moltke står bag renoveringen og har sikret, at fremtidens behov er dækket, og den høje standard er bibeholdt – under stor hensyntagen til målgruppens særlige behov. I januar stod et prøvehus klar og er blevet testet af gæsterne selv.

”Vi er glade for den feedback, vi har fået fra gæsterne på funktionalitet, tilgængelighed, bekvemmelighed og kvalitet. Det har været med til at sikre et godt resultat, og det er altafgørende for os, at vores gæster er tilfredse,” sagde Birthe Stengård Frank, manager Dronningens Ferieby.

De 44 boliger gennemgår en omfattende renovering og er efter planen færdigrenoveret inden 25 års jubilæet i 2015. De første 10 boliger nu til sommersæsonen, 20 boliger inden jul 2014 og de resterende 14 til vinterferien 2015.

Tilgængelighed er en kvalitet

Turismedirektør Flemming Rasmussen sagde ved åbningen:

”Det er en styrke for Djursland at have et overnatningstilbud som Dronningens Ferieby, som er et af landets mest handicapvenlige feriecentre med en fantastisk beliggenhed ved Grenaa Strand. Feriebyens slogan er Ferie uden forhindringer, og det er en stor kvalitet for familier, hvor ét medlem har brug for hjælp, at alle kan komme med, og at tingene fungerer uden problemer selv om man er hjemmefra.”

Borgmester i Norddjurs Kommune Jan Petersen gav Dronningens Ferieby følgende ord med på vejen:

”Det er af stor betydning at vi i Norddjurs Kommune har mulighed for at tilbyde en særlig målgruppe både fra Danmark og udlandet et ferietilbud af høj kvalitet.
Dronningens Ferieby er et førstes klasses tilbud til gæster som har særlige behov. Her kan de få et ferieophold uden forhindringer. ”

Brugernes stemmer

Undervejs i projektet har feriebyens brugere været inddraget. Bl.a. Vibeke Pagh fra KomBlot, der hjælper kørestolsbrugere med at finde gode oplevelser og lettilgængelige steder. Vibeke fremhævende følgende om projektet i Dronningens Ferieby:

”Forskellen fra de gamle huse til de nyrenoverede er, at man som handicappet er selvhjulpen og at hjælpemidlerne er diskret til stede. Det er begavet og fremtidsorienteret og oser af lækkerhed.”