»Derfor kysser vi sclerose farvel«

18. april 2016
Når Kys Sclerose Farvel-kampagen skydes i gang i starten af maj, er det med tre kendte danskere som frontfigurer.
Thumbnail

Vær med:

Sådan starter du din egen indsamling
  • Gå ind på Scleroseforeningens indsamlingside https://indsamling.scleroseforeningen.dk. Her kan du se alle igang­værende indsamlinger og hente ­inspiration til din egen indsamling.
  • TRIN 1: Klik derefter på eventen ’Kys Sclerose Farvel 2016’, som du finder lidt nede på siden.
  • TRIN 2: Når du har valgt, hvad du gerne vil samle ind til, skal du klikke på feltet ’Start indsamling’. Udfyld alle felterne på siden. Du skal finde på en overskrift til din indsamling og skrive et par linjer om, hvorfor du har valgt at samle ind. Og så skal du sætte dig et mål og en slutdato for din indsamling.
  • TRIN 3: Når din indsamling er klar, skal du til sidst oprette dig som bruger for at offentliggøre den på siden. Udfyld felterne med navn, mail­adresse og ønsket adgangskode, og så er din indsamling live på siden.

Gode råd til din indsamling

• Giv det første bidrag selv. Så virker det mere overbevisende, når du beder andre om det samme.
  • Fortæl din historie. Hvorfor samler du ind?
  • Hvad betyder det for dig? Hvad er der særligt ved den måde, du gør det på?
  • Find et godt billede til din indsamling.
  • Det må gerne være personligt. Husk, at dit netværk i ­første omgang reagerer, fordi de kender dig.
  • Spred budskabet via Facebook og andre sociale medier. Husk at lave opdateringer, hver gang der sker noget nyt i din indsamling.
  • Arranger en aktivitet i den virkelige verden. Inviter på hjemmebagt kage eller hold en champagnebrunch og bed deltagerne om at ­donere et beløb til din indsamling.
Inspiration til indsamlingsevents KagekonkurrenceFå byens bedste kagebagere til at dyste om at bage den lækreste kage for en god sag. Hold en auktion over vinderkagen, eller sælg alle kagerne stykvis til fordel for din indsamling. Skattejagt for byens børnArranger en skattejagt for byens børn, og bed deres forældre om at give et bidrag til din indsamling som betaling for at være med. Spørg endelig byens slikbutik, om den vil donere ’skatten’, så du holder dine egne omkostninger helt nede. FacebookkonkurrenceStart med at besøge butikkerne på hovedgaden, der hvor du bor. Bed dem om at donere en vare eller et gavekort, som du kan sælge på en auktion. Alt fra blomster og skønhedsprodukter til vin og chokolade kan være gode trækplastre. Brug derefter Facebook til at afholde en auktion.  VelgørenhedsmiddagMåske kan du få en restaurant i dit område til at donere en middag? Tal med din lokale café eller restaurant og fortæl dem om din indsamling. Hvis de er villige til at donere en middag for et lidt større selskab, kan du sælge billetter til middagen til fordel for din indsamling.

Du kan hente masser af inspiration til events og arrangementer på www.kyssclerosefarvel.dk/inspiration

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.