Frivilligdag 21.03.2013

Flot Frivilligheds – og Netværksdag på VIA University College

Vi fik ikke nye frivillige her og nu, men vi havde en rigtig god Frivilligheds- og Netværksdag på VIA University College i Holstebro den 21. marts.

Vi blev set, og vi fik gode nye kontakter, så vi er fortrøstningsfulde, selvom vort håb om flere hænder til det frivillige arbejde ikke umiddelbart gik i opfyldelse, fortæller Knud Erik Aagaard, der, sammen med tre andre frivillige fra Scleroseforeningen, forsøgte at få nogle af de unge studerende til at melde sig. Der er rigtig meget brug for frivillige, der vil være med til at gøre livet lidt bedre for mennesker, der på grund af sygdom ikke har helt de samme muligheder som raske, og der er mange glæder at hente ved at glæde andre. De unge mennesker, der påtager sig frivilligt arbejde, vil også kunne supplere deres cv på en meget positiv måde, og de vil kunne ruste sig til at tage over, når ældre må sige stop.

Vi håber derfor, at vi fik lagt nogle frø, der vil spire over tid, og vi er altid klar til at fortælle helt konkret, hvilke opgaver vi kunne tænke os at få hjælp til. Det er muligt at kontakte vores formand, Anita Zacho Villadsen, ved at sende en mail til anita.scleroseforeningen@gmail.com og der kan findes rigtig mange oplysninger om Scleroseforeningen på www.scleroseforeningen.dk slutter Knud Erik Aagaard.

Klik på billedet og se alle billeder fra frivilligdagen.