Formandsmøde og delegeretforsamling 2013

(Tekst Anita Zacho og foto  Preben Bjerring Jensen)

To repræsentanter for hver af Scleroseforeningens 51 lokalafdelinger samt medlemmer af hovedbestyrelsen og udvalg deltog i formandsmøde og  delegeretmøde i Dronningens Ferieby i Grenå den 15. til 17. november 2013. Fra Scleroseforeningens lokalafdeling Nordvestjylland deltog bestyrelsesmedlem Preben Bjerring Jensen og formand Anita Zacho.

Formandsmøde lørdag den 16. november 2013

På lørdagens formandsmøde drøftede man foreningens fremtidige kommunikation, hvor der bl.a. blev lagt op til ændringer af foreningens medlemsblad. Endvidere skulle repræsentanterne drøfte oprettelsen af et kampagnekorps af frivillige, som kunne aktiveres i forbindelse med større kampagner etc. Direktør Mette Bryde Lind informerede om sidste nyt fra foreningen og sekretariatet bla. om de midler man fra foreningens side kunne tilføre forskningen i Danmark, renoveringen af husene i Dronningens Ferieby og Scleroseforeningens bidrag til det internationale samarbejde.

Lørdagen blev afsluttet med en festmiddag, hvor enkelte lokalafdelinger blev belønnet for ekstra godt arbejde, og jubilarer bliver hædret for lang indsats som frivillige.  Bent Jansson blev hædret for 40 års arbejde som frivillig og Jan Deebmann for 25 års frivilligt arbejde i Scleroseforeningen. Jan Deebmann blev desuden tildelt årets frivilligpris. Aftenen blev kryderet med musikalsk underholdning af høj standard da Shirley indtog scenen. Shirley var desuden en af modellerne i forårets kampagne ”Kys sclerosen farvel”.

Vores egen lokalafdeling Nordvestjylland  blev også hædret under denne festmiddag. Se artiklen”Tre lokalafdelinger blev hædret” her på hjemmesiden.

Delegeretmødet søndag den 17. november 2013

Søndagens delegeretmøde havde sin vanlige faste dagsorden, hvor foreningens formand, Chr. L. Bardenfleth aflagde beretning, kasserer Henrik H. Klæbel fremlagde årregnskab, som udviste et pænt lille overskud og udvalgsformændene fortalte om deres respektive handlingsplaner for 2014.

"Tryk på billedet, hvis du vil se flere billeder".