En julefrokost der sent vil blive glemt

Af Knud Erik Aagaard Kristensen

Lørdag den 30. november, afviklede Scleroseforeningens Lokalafdeling for Nordvestjylland 2013 udgaven af afdelingens traditionsrige julefrokost i Festhuset i Holstebro. 24 glade og festklædte medlemmer tog plads ved de flot pyntede borde, og da vores formand, Anita Zacho bød velkomme, blev der virkelig lagt op til fest.

Og der blev virkelig festet i højt humør den hele aften. Der var julemad med mandelgaver til, julesang og guitarspil efterfulgt af et bankospil med så mange gevinster, at det ikke er set større.

Som noget nyt, var der inviteret børn med til julefrokosten, og det kan da nok være, at de sang igennem, da Poul Erik Papsø leverede musik til Søren Banjomus og andre gode gamle julesange. Vores udmærkede formand havde, blandt meget andet, sørget for, at der var indkøbt gevinster, der var børnevenlige, så aftenens bankospil blev noget af et hit. Men ikke kun for børnene. Det var nemlig ikke kun dem, der kunne vinde fine gevinster, for der var bestemt heller ikke sparet på kreativitet og kvalitet, da der blev indkøbt gevinster til de voksne deltagere, og der bredte sig hurtigt en helt forrygende stemning. Under spillet blev der drukket kaffe, og dertil pyntede Anita bordene med indholdet af to store bøtter Quality Street, men selvom der blev spist flittigt deraf, kunne det ikke lukke mundene, når der skulle råbes BANKO.

Jo der var fest, og det blev lidt sent, men det gjorde ikke noget, for det var lørdag, og vi hyggede os. Afslutningsvis fattede Poul Erik igen guitaren og fandt strengene til Go´ nu nat, men inden festen sluttede helt, og Anita sagde tak for i aften, blev der sat et smukt og rørende punktum med Skuld gammel venskab rein forgo. Så kan det da ikke gøres bedre.

Og derfor skal der lyde en stor tak til alle, der var med til at gøre årets julefrokost til en uforglemmelig fest.

"Tryk på billedet, hvis du vil se flere billeder".