De gule ænder vender tilbage til Storåen

Af Knud Erik Aagaard, frivillig i Scleroseforeningen

For elvte gang arrangerer Scleroseforeningens Lokalafdeling for Nordvestjylland og Lions Holstebro Rap om Kap på Storåen.

Det traditionsrige arrangement løber af stabelen i Holstebro lørdag den 16. juni fra klokken 12.30, hvor de 3000 små, gule, nummererede ænder søsættes i Storåen ved Samaritterhuset ved Sveavej. De sætter straks kurs mod Færchtorvet for 10 – 15 minutter efter start at nå målet ved Storebro, hvor de indfanges.

Frivillige fra Scleroseforeningen og Lions har allerede solgt mange af de 3000 ANDelsbeviser, der ud over 15 gode gevinster giver mulighed for at gøre en god handel hos 8 forretningsdrivende i Holstebro. Der er dermed mulighed for at dække udgiften til flere ANDelsbeviser, hvis man udnytter de påtrykte kuponer, og samtidig bidrager man til Scleroseforeningens arbejde og Lions humanitære arbejde.

ANDelsbeviser sælges indtil  10 minutter før ænderne sættes i vandet, og i forbindelse med Open By Night i Holstebro fredag den 1. juni vil der være opsat salgstelte i gågaden.

Overskuddet fra Rap om Kap fordeles til lokale formål til glæde for mennesker, der ikke selv har mulighed for at skaffe midler til socialt samvær, gode oplevelser og opmuntring i hverdagen.

Ethvert bidrag til de gode formål er derfor meget velkommen siger formanden for Scleroseforeninens Lokalafdeling, Edle Pedersen, og John Bendt Hansen fra Lions Holstebro.