Få en en helt anderledes oplevelse i Pinsen

Nyhedsbrev fra lokalafdelingen

Storkøbenhavn - VestegnenFå en en helt anderledes oplevelse i Pinsen

Besøg Grønnæssegård Gods i en Jaguar

Igen i 2019 kører Jaguar Club of Denmark mennesker, der lever med Multibel Sclerose og deres pårørende, til nostalgi træf. Noget er dog nyt. Stedet og navnet for træffet er ændret. Navnet er Timewinder, stedet er det smukke Grønnæssegaard Gods fra 1776 i Halsnæs.

Det imponerende veterantræf, med oplevelser for hele familien, foregår traditionen tro mandag i pinsen. I 2019 falder den 10. juni. Man afhentes så vidt muligt på sin bopæl omkring kl. 09.30, køres til træffet, hvor man har et par timer til fri afbenyttelse, hvorefter turen går tilbage til bopælen.

På TimeWinder spoles tiden tilbage. Festivalen er vært for veteranentusiaster og nostalgikere. Der skabes en tidslomme, hvor passionen for ældre maskiner, køretøjer, mekanik, tøj- , musik-, tivoli- og militærhistorie mm., går op i en højere enhed. TimeWinder gør en stor ære i at understøtte levende historie-formidling.

For detaljer kig venligst på TimeWinder.dk. Særlig for os vil vi arrangere kørsel rundt på pladsen – måske I en Jaguar, måske på ladet bag en traktor. TimeWinder byder på kaffe og kage i KaffeSalonen, og vi kan som altid hygge på Jaguar standen.

I et forsøg på at øge mængden af biler er der igen i år indgået et samarbejde med andre engelske veteranklubber, det kan derfor hænde, at man tilbydes en anden bil end jaguar ;-)

Prisen for arrangementet er uændret:  kr. 50/voksen og 20/barn, dette inkluderer både kørsel  og adgang til træffet. Betalings oplysninger kommer via mail.

Tilmelding sker til scleroseogjaguar@gmail.com . Angiv venligst navn, adresse, mobil, e-mail, lokalafdeling og antal passagerer, samt om børn er over/under 135 cm (har betydning i forhold til sikkerhedsseler) og evt. behov for hjælpemidler. Har du spørgsmål, kan du ringe til Christina Engstrøm, tlf. 61206649 eller sende en mail til scleroseogjaguar@gmail.com.

I kan også tilmelde jer via nemtilmeld,men vi foretrækker, at i gør som ovenfor beskrevet.

Tilmeldingsfrist er fredag den 26. maj, så laves der puslespil med biler og deltagere. Der er et begrænset antal deltagere, men vi forsøger at få plads til alle, der melder sig til.

Senest den 30. maj vil man modtage endelig besked via e-mail, om det er lykkedes at få plads til den/de tilmeldte.

Det skal bemærkes, at det, baseret på erfaring fra tidligere år, kan være svært at skaffe biler sydligere end Roskilde - Køge området. Man kan derfor i nogle tilfælde blive spurgt om mulighed for på egen hånd at transportere sig tættere på - eksempelvis til Københavns hovedbanegård. Det vil i så fald blive aftalt i forbindelse med planlægningen som finder sted mellem 26. og 30. maj.

Link til træffets hjemmeside: http://www.timewinder.dk/forside/