Ventetid på interferonbehandling
d. 13 marts 2013

Jeg skal i behandling med AVONEX - har ikke fået medicin før og skal derfor oplæres - men der er 6 ugers ventetid, er det normalt?

Jeg kan godt forstå, at du synes det er lang ventetid, men det er desværre nok realiteterne.

Der skal afsættes ca. 2 timer hos specialsygeplejersken, og man ved aldrig hvornår der dukker en ny patient op, der skal i behandling. Vi kan ikke lade timerne stå reserverede, og risikere at de er ubrugte, så der skal mingeleres for at få plads til nye behandlingspatienter. Vi er meget pressede i scleroseklinikkerne, pga. at der bliver flere patienter med sclerose, og kriterierne for behandling er blevet lempet, der er flere der skifter behandling pga. øget udbud af behandlingsmuligheder. Og patienter i behandling skal ses mange gange i faste intervaller. Vi kan knap følge med på scleroseklinikkerne.

Personlig husker jeg en patient der var utilfreds, og som ringede rundt til alle scleroseklinikker, og alligevel valgte at blive behandlet på min afdeling, da ingen kunne tilbyde hurtigere behandling. Desværre!

Skrevet d. 13 marts 2013