Smerter ved berøring
d. 17 februar 2014

Jeg fik i slutningen af januar et attak, hvor jeg fik voldsomme føleforstyrrelser fra fødder og op til hoften og mistede stort set følelsen i venstre ben. Jeg startede i Medrol behandling IV, og fik det i 3 dage. 2 dage efter Medrol behandlingen var slut, havde jeg stadig føleforstyrrelser og mistet følelse i venstre ben. Derudover havde jeg fået følelsen af, at hele min hud var et stort blåt mærke, det gjorde vanvittigt ondt, ved den mindste berøring. Da jeg så var til kontrol 4 dage efter, sagde min læge, at jeg skulle i 5 dages Medrol behandling denne gang som tablet form, det skulle tage smerterne i min hud. Siden jeg stoppede på tabletterne, har jeg været ekstrem følsom over for kulde på min venstre side (fra fod og op til midt på maven). Det gør decideret ondt når noget koldt rør ved min hud, uanset om det er en kold stol, koldt vand eller lign. og det er ikke blevet bedre. Jeg kan næsten ikke holde ud at have tøj på, da jeg får kvalme, efter der er gået nogle timer. Er det noget jeg kan regne med går væk, eller er det endnu en ting jeg skal lære at leve med?

Det er et kendt symptom, som man i lægesprog kalder dysæstesi - at berøring føles ubehageligt. Selv om det har varet i flere uger, kan det godt forsvinde helt igen i løbet af dage/uger/evt. måneder. Jeg synes du skal kontakte neurologen igen, om man ekstraordinært vil prøve at forlænge medrolkuren. Man kan også påbegynde behandling for smerterne, som er en slags nervesmerter, og derfor skal afhjælpes med særlig medicin. Denne kan medføre nogle bivirkninger, og det skal afvejes i beslutningen, men det lyder som om du er ret påvirket.

Skrevet d. 17 februar 2014