Smerter og Avonex
d. 23 februar 2011

Hvad kan man gøre, hvis man er i behandling med Avonex og jævnligt får nogen jag i kroppen, når man for eksempel sidder stille eller hviler sig? Der har også været episoder med et brag i hovedet.

Jagene kommer ofte i den ene arm og nogen gange bliver jeg lidt småsvimmel, og føler at jeg går ved siden af mig selv.

Det er ikke beskrevet at Avonex giver jag i kroppen. Derimod kan sklerosesmerter ofte vise sig som en jagen ud i arme eller ben. Man kan derfor mistænke, at dine sklerosesmerter, ved et tilfælde, er startet samtidig med din Avonexbehandling og at du derfor forbinder smerterne med behandlingen.

Det vil derfor være oplagt at behandle dine sklerosesmerter, hvor Gabapentin eller Apydan kan være mulige præparater at starte med. Du kan snakke med din skleroselæge om behandling. Brag i hovedet er ikke noget man forbinder med Avonexbehandling og heller ikke med MS.

Skrevet d. 23 februar 2011