Oplysningspligt ved opsigelse af fleksjob
d. 6 januar 2015

Jeg har været i fleksjob i ca. 11 år på samme arbejdsplads, vores afdeling skal nu lukke, og vi er alle sagt op pr. 31/8-15. Skal jeg kontakte kommunen allerede nu?

Principielt skal du oplyse kommunen om ændringer, og en opsigelse af fleksjob er en ændring, der kan have betydning. Som sådan vil kommunen næppe foretage sig særligt meget på nuværende tidspunkt, men du har ret til rådgivning og vejledning fremadrettet, om hvordan du er stillet i forhold til ansøgning af andet fleksjob, løn, tilskud m.m. Da du har været ansat i fleksjob efter reglerne før 1.1.2013 vil et nyt fleksjob betyde ændringer vedrørende løn m.m. Du kan også have behov for et fleksjobbevis, som du kan vedlægge en ansøgning om nyt arbejde.

Som sådan er der jo heller ikke noget til hinder for at søge job på nuværende tidspunkt, og hvis du får andet arbejde inden opsigelsen, skal du selvfølgelig også orienteres om, hvordan du forholder dig.

Skrevet d. 6 januar 2015