Kortvarig symptomer
d. 30 november 2013

Jeg har inden for det sidste 1/2 år, haft noget jeg selv kalder for lynattakker. Ud af det blå uden forvarsel af nogen art begynder jeg at få symptomer, der ligner et attak. Det er altid i øjnene, jeg først registrerer disse. Jeg får tågesyn, hvide glimt mm. siden bevæger det sig til læber og tunge, som mister følelse, føles opsvulmede, så går det i mine arme, hænder og fingre som ligeledes mister følelsen. Det hele sker i stakato "mode", og er ovre i løbet af et par timer. Efterfølgende er jeg fuldkommen udmattet, og føler mig søsyg, nogen gange i flere uger efter.

Min egen neurolog siger, at han aldrig har hørt lignende, og han ved ikke hvad det er. Grunden til at jeg skriver, er at dette skete 2 gange med 1 måneds mellemrum, og jeg er ved at miste tålmodigheden. Det er meget voldsomt og svært ubehageligt. Bortset fra dette er mit forløb indtil videre fint, jeg bruger Copaxone og arbejder 18 timer om ugen i flexjob, løbetræner og styrketræner med måde naturligvis. Jeg håber, at du muligvis kan fortælle mig, hvad det er der foregår inden i mig, da uvisheden næsten er det værste ved det hele.

Det har jeg heller ikke hørt før. Er det relateret til Copaxoenindsprøjtningstidspunktet? Har du kendt allergi? Har du epilepsi? Når jeg spørger om sidstnævnte, er det fordi du bliver udmattet bagefter, og at episoderne er stereotype. Prøv at tal med din neurolog igen. Det er pr. definition ikke et attak, da det varer for kort.

Skrevet d. 30 november 2013