Kiropraktor
d. 1 juni 2010

Jeg er en studerende med MS, der gerne vil høre om det er muligt at få økonomisk hjælp til kiropraktisk behandling?

Tilskud til kiropraktor ydes efter sundhedslovens § 66 samt Indenrigs- og Sundhedsministeriets bekendtgørelse nr. 1150 af 22.11.2006. Udbetaling af tilskud forudsætter, at kiropraktoren har overenskomst. Du kan se en oversigt her: http://www.kiropraktor-foreningen.dk/search.php?SectionID=3. Der er en egenbetaling og jeg tænker, at det måske snarere er det, som du spørger til.

Der kan være mulighed for at søge økonomisk hjælp til betaling af egenandel i henhold til aktivlovens § 82. Ved behandling af ansøgning herom lægges vægt på dine økonomiske forhold (formue, indtægter og udgifter) samt om behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet.

Jeg er jo ikke klar over din økonomiske eller helbredsmæssige situation, men vil samtidig hermed henlede din opmærksomhed på faktasiderne om sociale emner på Scleroseforeningens hjemmeside, som du finder under . Her har du mulighed for at orientere dig dels om SU med handicaptillæg, merudgiftsydelse m.m.

Skrevet d. 1 juni 2010