Hvad er udbetalingskriterierne for sclerose
d. 22 november 2009

Jeg skriver fra Alka, hvor vi også tegner forsikring for Kritisk sygdom. Specielt er vi i Alka interesseret i at vide noget om, hvorvidt sygdommen i dag kan stilles og defineres som en sikker diagnose på baggrund af et enkelt udbrud (attak)? Findes der noget statistik-materiale vedrrørende dette?

Ved du desuden om nogle selskaber slækker på lige netop dette punkt, således at summen kommer til udbetaling allerede ved det første konstaterede attak? Og er der særlige forhold forsikringsselskabet skal være opmærksom på?

Jeg kan ikke svare dig på om der er tale om en sikker diagnose efter et attak - dette er en læges opgave at vurdere. I Topdanmark udbetaler vi som udgangspunkt efter at diagnosen er stillet, og ikke med udgangspunkt i hvor mange attak der ligger forud for diagnosen. Det kan selvfølgelig altid diskuteres om diagnosen kan stilles efter et attak, men hver situation er jo forskellig fra hinanden.

Hvad angår statistikmateriale og særlige forhold vi er opmærksomme på, kan jeg af gode grunde ikke oplyse dette, da det er information der ikke nødvendigvis udleveres til konkurrenter.

Skrevet d. 22 november 2009