Hetz på førtidspensionister
d. 29 maj 2012

Er Scleroseforeningen også til for nye førtidspensionister?

Der var en masse støtte og tju hej, da der skulle pilles ved fleksjobordningen. Meget lidt blev der nævnt i forhold til den førtidspension, som måske skal oprettes. Og nu hvor 2003 pensionister berøres med beskærelse frem til 2023 på lige fod med midlertidige overførselsindkomster, til trods for at pension ikke er en midlertidig indkomst.

Savner at foreningen er på banen til at råbe vagt i gevær, nu hvor der igen køres hetz på "de dyre svage" i samfundet. Vi er immervæk mange efterhånden, der er på den nye førtidspension.

Du kan være sikker på, at Scleroseforeningen også gør alt hvad vi kan for at fortælle politikere og omverden om vores holdning til forslaget om en førtidspensionsreform og de foreslåede økonomiske ændringer, som skattereformen lægger op til.

På Scleroseforeningens hjemmeside har vi fortalt om demonstrationen i går og givet vores synspunkter i den anledning, og i næste uge er bl.a. forslagene til førtidspensionsændringerne et af vores 3 TEMAER, når Scleroseforeningen deltager aktivt i Folkemødet på Bornholm, hvor vi bl.a. har inviteret flere folketingspolitikere til en politisk dialog om både førtidspension og flekjobmuligheder i fremtiden. http://www.scleroseforeningen.dk/Service/2011/Fokus-paa-Folkemode.aspx

Skrevet d. 29 maj 2012