Er det lovpligtigt at sende en årlig meddelelse
d. 9 december 2012

Jeg har en pensionsordning med dækning for tab af erhversevne ved mere end 50% fra en tidligere arbejdsgiver. Denne forsikring er i funktion, og har været det siden juni 2010, da jeg kun arbejder 15 timer ugentligt. Samtidig dækker forsikringen også indbetalingerne til selve pensionsordningen. Det har ikke siden været muligt få mig at få en skriftlig årlig opgørelse fra pensionsselskabet, med årlig indbetaling, forrentning og depotets størrelse. Selv om jeg ikke indbetaler selv, har det jo stadig økonomisk interesse for mig, at vide hvordan status er.
Er det ikke lovpligtigt for pensionsselskabet at skriftligt informere om årlig status?

Du har helt ret, det er lovpligtigt at informere sine pensionskunder en gang årligt i form af en årlig meddelelse. Det lyder som om pensionsselskabet bag har nogle systemmæssige udfordringer med at udsende disse oplysninger til dig i din situation, men det må de jo få løst. Jeg har stor forståelse for, at du ønsker at have et løbende overblik over dine dækninger/opsparinger.

Skrevet d. 9 december 2012