Effekt af Solu-medrol efter attak
d. 22 november 2009

jeg har været i Solu-medrolbehandling d.1/2 og 3/2 efter et attak, og ved at medicinen vil være i kroppen en måned. Mit spørgsmål lyder på, om jeg kan forvente at symptomerne vil blusse op igen når medicinen er ude af kroppen? Grunden til at jeg er lidt bekymret for dette, er fordi jeg skal ud og rejse her d. 29. februar og en uge frem.



Derudover vil jeg gerne høre om man må tage solarium når man "har Solu-medrol i kroppen" eller når man tager Avonex?

Sædvanligvis holder effekten af Solu-medrol til attakket er overstået, men hvis man har haft et svært attak, kan man opleve at nogle af symptomerne kommer igen efter 3 - 4 uger - dog med formindsket styrke. Hvis dette skulle være tilfældet, må du kontakte din skeleroseklinik, så de kan rådgive dig vedrørende behandling.

Der er ingen problemer i at tage solarie, når man har fået Solu-medrol eller Avonex.

Skrevet d. 22 november 2009