Copaxone og vægtøgning
d. 10 juni 2011

Jeg har lige fået diagnosen, og skal til at vælge hvilken behandling jeg skal have. Jeg hælder allermest til Copaxone, da den har færrest bivirkninger mv.

MEN jeg er overvægtig, og har fra september 2010 til nu tabt 33 kg, og vil fortsat gerne tabe minimum 10 kg mere. Jeg har så hørt, at Copaxone kan øge ens vægt.
Hvor stor er sandsynligheden for at det sker? Nu har jeg kæmpet for at komme ned i vægt, og ville være så ked af det, hvis behandlingen ødelægger det for mig.

Hvor er det flot, at du har klaret at tabe dig så meget og planlægger fortsat at "smide de sidste kilo".

Du skal ikke være bekymret for vægtstigning ved Copaxone. Jeg har behandlet ca. 100 patienter med Copaxone, og jeg har aldrig oplevet det eller hørt tilfælde fra andre. Det er nævnt som en sjælden bivirkning i det forsøg, der førte til markedsføringen.

Med andre ord: Don't worry about that!

Skrevet d. 10 juni 2011