Bivirkninger eller attaksymptomer
d. 22 november 2009

Jeg har for øjeblikket en nervesynsbetændelse, hvorfor jeg tager medrolkuren.

Jeg har meget kløe fra knæet og ned i begge ben samt jagende smerter ligeledes i begge ben. Desuden små-halter jeg. Kløen holder op, hvis benene kommer op. Smerterne kom tidligere kun ved løb, nu er de konstante, også uden at jeg har dyrket nogen form for motion.

Kan det, jeg her har beskrevet, være bivirkninger af medrolkuren?

Smerterne og kløen må antages at være led i dit attak - ikke bivirkning til binyrebarkhormon.

Den jagende karakter tyder på såkaldte nervesmerter, hvorimod eventuelle smerter som birvirkning til binyrebarkhormon har karakter af gigtlignende symptomer. Du beskiver ikke om kløen er forbundet med udslæt, så det går jeg ud fra at det ikke er.

Du kan eventuelt tage en antihistamintablet (køresygetablet) dagligt mod kløen, i en kortere periode. Husk at disse er mærket med advarlsestrekant, det vil sige fare ved bilkørsel, da man bliver sløvet af dem.

Skrevet d. 22 november 2009