Støt os i kampen
for et bedre liv

I kampen mod sclerose, udgør offentlig støtte kun 4% af vores udgifter. Din donation er afgørende!
DKK
DKK
Støt os

Min bog

Bestil din egen bog her på siden

Hej

Vi har lavet en bog til dig, hvor du kan tegne og skrive om hvordan du har det i din familie med sclerose. Du kan bruge den som din helt egen bog, og du kan vælge at vise dine tegninger eller ting du har skrevet til dine forældre. Det er vigtigt at tale med andre om hvordan du har det, og at spørge de voksne hvis der er noget du går og tænker på, eller er i tvivl om. Du kan også bruge bogen til at tegne de sjove ting som din familie gør, det er helt op til dig!

Mange børn vil helst have at deres forældre er glade hele tiden, og dine forældre vil også gerne have at du er glad! Men ingen er glade hele tiden, og det er ofte bedre at få talt om det som kan gøre en ked af det, sur eller utryg. Man får det bedre, hvis der er nogen som ved hvordan man har det, og så kan man bedre hjælpe hinanden!

God fornøjelse!

Til forældrene

Det er meningen, at denne bog kan være en måde, hvor mindre børn kan give udtryk for deres tanker og følelser om sclerose eller også bare om, hvordan de har det lige nu. Det er deres bog, og det er ikke sikkert, de har lyst til at tale med jer om det. Men hør dem gerne, om I må se det, og så kan der måske opstå en mulighed for, at I kan tale om, hvordan jeres barn har det, og hvad de er optaget af. Vi håber det vil give anledning til nogle gode snakke om livet med en kronisk sygdom.

BESTIL BOGEN HER

Senest opdateret: d. 23 august 2016