TemaValg 2018Se hele temaet

Ungeudvalget - Er det dig, vi leder efter

Der skal vælges 2 medlemmer pr. region til ungeudvalget.

Ungeudvalget arbejder lokalt, nationalt og internationalt.

Gå til valgsite for ungeudvalg

Parallelle valg

Samtidig med at der skal vælges deltagere til Delegeretforsamlingen, skal vi også finde ud af, hvem der skal vælges til Ungeudvalget. Der skal findes 2 medlemmer pr. region.

Ungeudvalgs-medlem og delegeret er ikke det samme

Bliver du valgt til Ungeudvalget, skal du være opmærksom på, at du IKKE dermed er delegeret. Vil du også gerne stille op til Delegeretforsamlingen, så skal du også stille op til det. Du er mere end velkommen til at stille op til både en af de 51 pladser som delegeret og til Ungeudvalget!

Du skal bruge 5 stillere til hver post, du stiller op til, men stiller du op til Ungeudvalget og til en post som delegeret, kan dine stillere godt være de samme.

Hvem kan stille op til Ungeudvalget?

Du kan stille op til Ungeudvalget, hvis du er fra 19 til og med 40 år. Da Ungeudvalget vælges for en 2-årig periode, vil det altså sige, at du ikke kan blive valgt ind, hvis du er fyldt 39 år ved opstilling.

Hvordan stiller jeg op til Ungeudvalget?

Du stiller op til Ungeudvalget på samme måde, som du stiller op til Delegeretforsamlingen: Den 1. juni åbner valgsiden til begge valg. Og er du i målgruppen for Ungeudvalget, altså mellem 19-40 år, vil du have en ekstra mulighed for at stille op til ungeudvalget.

Gå til valgsite med ungeudvalg

Få mere viden om Ungeudvalget

Har du fået blod på tanden, og vil du gerne læse mere om, hvad Ungeudvalget arbejder med, så følg linket herunder.

Læs mere om Ungeudvalget her

Spørgsmål & svar - Valg 2018

• Hvornår kan jeg stille op?

Det kan du fra d. 1 juni, når valgsiden åbner.

Men du kan godt finde dine 5 'stillere' i god tid, så de er klar (dvs. 5 andre medlemmer, som peger på dig)

Gå til valgsite for ungeudvalg

Gå til valgsiden for delegeretforsamling

• Hvor mange stillere skal jeg bruge?

Du skal bruge mindst 5 stillere, som godkender dit kandidatur.

Du kan godt finde flere, men dit kandidatur er godkendt, når du har 5 stillere.

• Hvornår kan jeg senest stille op?

Der er deadline d. 10. august 2018.

Men vi anbefaler, at du er ude i god tid, fordi dit kandidatur afhænger af, at du når at få dine stillere til at godkende det.

Derfor kan du med fordel allerede nu overveje, om du vil stille op, og finde ud af, hvem dine stillere skal være.

• Hvordan finder jeg 5 stillere?

Hvis du ikke kender andre medlemmer i Scleroseforeningen, så kan du møde andre medlemmer ved at møde op til nogle af de mange lokale aktiviteter.

Det behøver ikke være i din egen lokalafdeling.

Du kan også spørge din lokalbestyrelse, om de vil være stillere for dig.

PS: Scleroseforeningen må ikke udlevere lister over medlemmer, da det vil være et brud på den fortrolighed det enkelte medlem har hos os.

• Hvad sker der hvis mine stillere ikke når at godkende mit kandidatur?

Hvis du ikke har 5 stillere, som har godkendt dit kandidatur inden deadline d. 10 august kl. 23.59, kan dit kandidatur desværre ikke godkendes.

Vær derfor ude i god tid!

• Hvornår kan man stemme på mig?

Er dit kandidatur godkendt, vil alle medlemmer kunne stemme på dig fra den. 1. september 2018.

• Hvordan godkender en stiller mig?

Når valgsiden åbner, og du har oprettet og meldt dit kandidatur på valgsiden, så kan du gennem valgsiden sende dine stillere et link til din valgside, hvor de kan godkende dig. Det får du brug for dine stilleres email-adresse til. Valgsiden åbner først 1. juni 2018. Du vil få nærmere information om dette via nyhedsbreve.

• Jeg er pårørende og kan ikke oprette mig

Hvis du er under et familiemedlemskab, er det ikke sikkert du er oprettet i vores medlemssystem, og derfor kan valgsystemet ikke validere dig.

Men du kan hurtigt blive oprettet, du skal bare kontakte vores medlemsservice på tlf. 36 46 36 46 (man- tors 08-16, fre 08 - 14), så kan de hjælpe dig videre