TemaValg 2018Se hele temaet

Poster i Delegeretforsamlingen

For at sikre, at de delegerede repræsenterer medlemmerne i Scleroseforeningen bedst muligt, er der forskellige poster med hvert deres antal pladser.

Hvilken type poster passer bedst til dig? Læs om de forskellige poster nedenfor

10 pårørenderepræsentanter

Hvad kræves der?: Du skal være medlem af foreningen, og du skal være et nærtstående familiemedlem til en person med sclerose. Du skal brænde for foreningens bestræbelse på at skabe bedst mulige vilkår for alle mennesker med sclerose og deres pårørende og kunne repræsentere pårørende bredt.

16 medlemmer med MS

Hvad kræves der?: Du skal være medlem af foreningen og have sclerose. Du skal være engageret i foreningens arbejde for at skabe bedst mulige vilkår for alle mennesker med sclerose, kunne sætte dig ud over egen situation og være villig til at repræsentere medlemmer med sclerose bredt.

11 netværksrepræsentanter

Hvad kræves der?: Du har evne og erfaring med at arbejde overordnet og strategisk. Du har en interesse i foreningens arbejde. Din baggrund kan være alt muligt: erhvervslivet, kultur, administration, læge, sygeplejerske, kommunikation mv.

4 medlemmer med MS som ungerepræsentanter

Hvad kræves der?: Du skal være medlem af foreningen og selv have sclerose. Du skal være under 40 år, være engageret og kunne repræsentere unge med sclerose.

Spørgsmål & svar - Valg 2018

• Hvornår kan jeg stille op?

Det kan du fra d. 1 juni, når valgsiden åbner.

Men du kan godt finde dine 5 'stillere' i god tid, så de er klar (dvs. 5 andre medlemmer, som peger på dig)

Gå til valgsite for ungeudvalg

Gå til valgsiden for delegeretforsamling

• Hvor mange stillere skal jeg bruge?

Du skal bruge mindst 5 stillere, som godkender dit kandidatur.

Du kan godt finde flere, men dit kandidatur er godkendt, når du har 5 stillere.

• Hvornår kan jeg senest stille op?

Der er deadline d. 10. august 2018.

Men vi anbefaler, at du er ude i god tid, fordi dit kandidatur afhænger af, at du når at få dine stillere til at godkende det.

Derfor kan du med fordel allerede nu overveje, om du vil stille op, og finde ud af, hvem dine stillere skal være.

• Hvordan finder jeg 5 stillere?

Hvis du ikke kender andre medlemmer i Scleroseforeningen, så kan du møde andre medlemmer ved at møde op til nogle af de mange lokale aktiviteter.

Det behøver ikke være i din egen lokalafdeling.

Du kan også spørge din lokalbestyrelse, om de vil være stillere for dig.

PS: Scleroseforeningen må ikke udlevere lister over medlemmer, da det vil være et brud på den fortrolighed det enkelte medlem har hos os.

• Hvad sker der hvis mine stillere ikke når at godkende mit kandidatur?

Hvis du ikke har 5 stillere, som har godkendt dit kandidatur inden deadline d. 10 august kl. 23.59, kan dit kandidatur desværre ikke godkendes.

Vær derfor ude i god tid!

• Hvornår kan man stemme på mig?

Er dit kandidatur godkendt, vil alle medlemmer kunne stemme på dig fra den. 1. september 2018.

• Hvordan godkender en stiller mig?

Når valgsiden åbner, og du har oprettet og meldt dit kandidatur på valgsiden, så kan du gennem valgsiden sende dine stillere et link til din valgside, hvor de kan godkende dig. Det får du brug for dine stilleres email-adresse til. Valgsiden åbner først 1. juni 2018. Du vil få nærmere information om dette via nyhedsbreve.

• Jeg er pårørende og kan ikke oprette mig

Hvis du er under et familiemedlemskab, er det ikke sikkert du er oprettet i vores medlemssystem, og derfor kan valgsystemet ikke validere dig.

Men du kan hurtigt blive oprettet, du skal bare kontakte vores medlemsservice på tlf. 36 46 36 46 (man- tors 08-16, fre 08 - 14), så kan de hjælpe dig videre