TemaValg 2018Se hele temaet

Case: Netværksrepræsentant John Brügmann

John Brügmann er 51 år, gift og far til 2 børn. John sidder i bestyrelsen i Dronningens Ferieby, har ikke selv sclerose og er ikke pårørende.

Hvad er din rolle som netværksrepræsentant?

Det er vigtigt at lytte til både medlemmer og forening for at forstå problemstillinger og sammenhænge. Hvis medlemmer fortæller mig noget, der ligger dem på sinde, går jeg videre med det til foreningen. På den måde kan jeg mægle mellem medlemmer og forening.

Hvordan har det været at være med i Delegeretforsamlingen?

Møderne er meget professionelle og giver et godt indblik i, hvad foreningen står for, og hvilke aktiviteter der er. Foreningen er i god dialog med medlemmerne på møderne.

Har du et råd til mulige kandidater?

Vær lyttende og observerende.

Hvad har du fået ud af at være med?

En større forståelse af, hvad foreningen gør for medlemmerne, og ny viden om forskning og behandling. Jeg synes, det er fantastisk, at vi kan hjælpe hinanden og finde løsninger sammen.

Spørgsmål & svar - Valg 2018

• Hvornår kan jeg stille op?

Det kan du fra d. 1 juni, når valgsiden åbner.

Men du kan godt finde dine 5 'stillere' i god tid, så de er klar (dvs. 5 andre medlemmer, som peger på dig)

Gå til valgsite for ungeudvalg

Gå til valgsiden for delegeretforsamling

• Hvor mange stillere skal jeg bruge?

Du skal bruge mindst 5 stillere, som godkender dit kandidatur.

Du kan godt finde flere, men dit kandidatur er godkendt, når du har 5 stillere.

• Hvornår kan jeg senest stille op?

Der er deadline d. 10. august 2018.

Men vi anbefaler, at du er ude i god tid, fordi dit kandidatur afhænger af, at du når at få dine stillere til at godkende det.

Derfor kan du med fordel allerede nu overveje, om du vil stille op, og finde ud af, hvem dine stillere skal være.

• Hvordan finder jeg 5 stillere?

Hvis du ikke kender andre medlemmer i Scleroseforeningen, så kan du møde andre medlemmer ved at møde op til nogle af de mange lokale aktiviteter.

Det behøver ikke være i din egen lokalafdeling.

Du kan også spørge din lokalbestyrelse, om de vil være stillere for dig.

PS: Scleroseforeningen må ikke udlevere lister over medlemmer, da det vil være et brud på den fortrolighed det enkelte medlem har hos os.

• Hvad sker der hvis mine stillere ikke når at godkende mit kandidatur?

Hvis du ikke har 5 stillere, som har godkendt dit kandidatur inden deadline d. 10 august kl. 23.59, kan dit kandidatur desværre ikke godkendes.

Vær derfor ude i god tid!

• Hvornår kan man stemme på mig?

Er dit kandidatur godkendt, vil alle medlemmer kunne stemme på dig fra den. 1. september 2018.

• Hvordan godkender en stiller mig?

Når valgsiden åbner, og du har oprettet og meldt dit kandidatur på valgsiden, så kan du gennem valgsiden sende dine stillere et link til din valgside, hvor de kan godkende dig. Det får du brug for dine stilleres email-adresse til. Valgsiden åbner først 1. juni 2018. Du vil få nærmere information om dette via nyhedsbreve.

• Jeg er pårørende og kan ikke oprette mig

Hvis du er under et familiemedlemskab, er det ikke sikkert du er oprettet i vores medlemssystem, og derfor kan valgsystemet ikke validere dig.

Men du kan hurtigt blive oprettet, du skal bare kontakte vores medlemsservice på tlf. 36 46 36 46 (man- tors 08-16, fre 08 - 14), så kan de hjælpe dig videre