Gå til hovedindhold

Socialrådgiver tilbud

Kort fortalt

Scleroseforeningen tilbyder professionel og personlig socialrådgivning til medlemmer, om alle spørgsmål inden for kommunale hjælpemuligheder, som mennesker med sclerose kan få brug for.

Ring 36 46 36 46 og få at vide, hvornår du kan tale med socialrådgiveren nær dig.

Eller skriv til info@scleroseforeningen.dk, så kontakter den lokale socialrådgiver dig.

Første skridt

Rådgivningen foregår i første omgang via telefon elle på e-mail.

Vi giver gode råd

om f. eks: MS og uddannelse, MS og involvering af arbejdsgiver, hjælp på arbejdspladsen, sygedagpenge, fleksjob, hjælpemidler, praktisk og personlig hjælp.

Vi har stor viden om de forskellige kommuners administration og praksis.

HUSK at,

  • Du altid skal tage udgangspunkt i din helt konkrete hverdag med MS- allerhelst med konkrete eksempler til kommunen.
  • Du kan tjekke kommunens svarfrister på deres hjemmeside.
  • Du altid kan bede om aktindsigt i de oplysninger kommunen har om dig.
  • Du altid kan klage over en afgørelse.
  • Du altid kan bede om at få en afgørelse på skrift.
  • Der er 4 ugers frist til at klage i. De 4 uger tæller fra den dato hvor afgørelsen er modtaget i enten E-boks eller med almindelig brev.
  • Du altid kan sende en kort klage indenfor de 4 uger. Derefter kan du lave en grundig klage bagefter.

Handler din henvendelse om, at du har modtaget papirer eller afgørelse fra kommunen, så hav dem gerne klar, når du skal tale med socialrådgiveren.

Camilla Beyer-Nielsen

Socialrådgiver i Scleroseforeningen