Psykologordningen

I en brugerundersøgelse fra 2017 giver medlemmerne udtryk for stor tilfredshed med psykologerne

De oplever at psykologerne er gode til at lytte til dem og forstå deres situation

Og de er særligt glade for, at psykologerne har et godt kendskab til sclerose, og at det var let at få en aftale

Vi ser årligt 800 personer og de får tilsammen 2700 samtaler

"Det var særlig godt, at psykologen stillede spørgsmål som gjorde, at jeg reflekterede anderledes i forhold til, hvordan jeg kunne komme videre"

Anonym bruger af psykologordningen

Medlem med MS

Hvad henvender medlemmerne sig med?

De mest almindelige årsager til henvendelse til psykologordningen er:

At være ny med sclerose

Når der sker ændringer i sygdommen

Udfordringer i parforholdet og familien

Arbejdsmæssige forhold

Se hvilken psykolog, der dækker dit område

Mette Harpsøe Engel, ledende psykolog

Dækker alle kommuner i Region Hovedstaden: Albertslund, Allerød, Ballerup, Bornholm, Brøndby, Dragør, Egedal, Fredensborg, Fredriksberg, Frederikssund, Fredriksværk- Hundige, Furesø, Gentofte, Gladsaxe, Glostrup, Gribskov, Helsingør, Herlev, Hillerød, Hvidovre, Høje-Taastrup, Hørsholm, Ishøj, København, Lyngby- Taarbæk, Rudersdal, Rødovre, Tårnby. Dækker også i Region Sjælland: Vallensbæk, Greve, Køge, Lejre, Roskilde og Solrød.

Anette Refsgaard Olsen , psykolog

Dækker: Faurskov, Norddjurs, Odder, Randers, Silkeborg, Skanderborg, Syddjurs, Samsø og Aarhus.

Anne Marie Troensegaard, psykolog

Dækker: Bogense, Faaborg-Midtfyn, Kerteminde, Langeland, Middelfart, Nyborg, Odense, Svendborg og Ærø

Birgit Nilsson, psykolog

Dækker: Faxe, Guldborgsund, Holbæk, Kalundborg, Lolland, Næstved, Odsherred, Ringsted, Slagelse, Sorø, Stevns og Vordingborg

Dorte Larsen, psykolog

Dækker alle kommuner i Region Hovedstaden: Albertslund, Allerød, Ballerup, Bornholm,  Brøndby, Dragør, Egedal, Fredensborg,  Fredriksberg, Frederikssund, Fredriksværk-  Hundige, Furesø, Gentofte, Gladsaxe,  Glostrup, Gribskov, Helsingør, Herlev,  Hillerød, Hvidovre, Høje-Taastrup,  Hørsholm, Ishøj, København, Lyngby-  Taarbæk, Rudersdal, Rødovre, Tårnby. Dækker også i Region Sjælland: Vallensbæk. Greve, Køge, Lejre, Roskilde og Solrød.

Helle Gry , psykolog

Dækker alle kommuner i Region Hovedstaden: Albertslund, Allerød, Ballerup, Bornholm,  Brøndby, Dragør, Egedal, Fredensborg,  Fredriksberg, Frederikssund, Fredriksværk-  Hundige, Furesø, Gentofte, Gladsaxe,  Glostrup, Gribskov, Helsingør, Herlev,  Hillerød, Hvidovre, Høje-Taastrup,  Hørsholm, Ishøj, København, Lyngby-  Taarbæk, Rudersdal, Rødovre, Tårnby. Dækker også i Region Sjælland: Vallensbæk. Greve, Køge, Lejre, Roskilde og Solrød.

Julie Sigsgaard , psykolog

Karen Nielsen, psykolog

Dækker: Herning, Holstebro, Ikast-Brande, Lemvig, Ringkøbing-Skjern, Skive, Struer og Viborg.

Margrethe Jungersen, psykolog

Dækker: Brønderslev-Læsø, Dronninglund, Frederikshavn, Hjørring, Jammerbugt, Mariagerfjord, Morsø, Rebild, Thisted, Vesthimmerland og Aalborg.

Marianne Kjærem Nielsen, psykolog

Michael Nissen, psykolog

Vikar, psykolog

Dækker: Tønder, Aabenrå, Sønderborg, Haderslev.

Vivi Bach Pedersen

Yvonne Damm Mønsted, psykolog

Dækker: Esbjerg, Fanø, Varde, Vejen, Kolding, Billund, Vejle, Hedensted, Horsens og Fredericia.