Kursus: TRE - Kropsbevidsthed for kørestolsbrugere

En dag med spændings- og traumeforløsende øvelser for kørestolsbrugere med sclerose sammen med deres hjælpere ud fra TRE-metoden.

Om kurset:

TRE består af nogle få øvelser, der kan forløse stress og spænding i kroppen. Øvelserne vil være tilpasset kørestolsbrugere. Der ophobes spænding i kroppen pga. hverdagens stress, svære situationer, kriser, sygdom og/eller små og store traumatiske oplevelser. TRE aktiverer kroppens egen evne til at komme af med denne spænding.
Kurset er en blanding af teori og praksis. Der kræves ingen forkundskaber til TRE øvelserne, da underviserne vil sørge for grundig introduktion tilpasset den enkelte. Deltagernes hjælpere vil ligeledes blive introduceret til, hvordan de kan hjælpe deltagerne med at udføre øvelserne. Målet er, at give deltagerne en enkelt teknik, som de vil kunne integrere i deres hverdag.

Undervisere:

Scleroseforeningens psykologer Dorte Larsen, Marianne Kjærem Nielsen og Michael Nissen samt fysioterapeut Elżbieta Pakoca.

Antal pladser:

20 kørestolsbrugere + 20 hjælpere

Tid og sted:

Kl. 9.30-16.30
Fredag 14. september i Viborg
Lørdag 15. september i Fredericia
Søndag 16. september i Roskilde

Pris:

125 kr. inkl. forplejning (hjælpere gratis)

Ansøgningsfrist:

Senest 4 uger inden. Du får svar på deltagelse 3 uger inden kursusstart.
Søg her