Sommerferie i Dronningens Ferieby

Strand, sand og vand. Solen, der glimter i havet – og lange, lyse aftener med lyden af latter fra glade mennesker. Glæd jer til en uge, hvor alt er betalt, hvor I bor i stilfærdig luksus med den helt ægte sommerhusstemning – og hvor der altid er en hjælpende hånd i nærheden, hvis der er brug for det.

Sommerferie i Dronningens Ferieby
Søndag den 12. august til lørdag den 18. august 2018

Elsker du dansk sommer, og undgår du helst flyrejser, er Dronningens Ferieby det perfekte valg til en dejlig social ferieuge i august, hvor havet stadig indbyder til en dukkert.

Scleroseforeningen stiller hjælpere til rådighed under dette ferieophold.

Pris:

6.390,00 pr. person ved 2 personer i hvert hus.
Du betaler og sørger selv for transport til og fra Dronningens Ferieby.

Inkluderet i prisen:

Fuld forplejning (3 måltider), udflugter, aktiviteter, opredning, energiforbrug og slutrengøring. Gælder dog ikke drikkevarer, se program.

Ankomst / Afrejse:

Ankomst søndag den 12. august kl. 14 – 16
Afrejse lørdag den 18. august mellem 10 og 11

Forplejning:

Morgenbuffet: hver dag kl. 9 - 10
Frokost: kl. 12 inkl. 1 øl eller 1 vand
Aftensmad: kl. 18 (2 retter) – inkl. 2 øl, eller 2 vand eller 2 glas rød- eller hvidvin. Herefter kaffe med 1 avec.

På udflugter erstattes frokosten med madpakker eller sandwich

Hjælpere:

Der er under hele ferieopholdet en hjælperstab til din rådighed, både dag og nat.

Førsteklasses huse indrettet med omtanke:

I føler dig hurtigt hjemme i de charmerende og smagfuldt indrettede feriehuse, der indrettet til at gøre hverdagen lettere. Uanset om du sagtens kan gå eller har brug for hjælpemidler, er alt gennemtænkt for at give jer en tryg og problemfri ferie med masser af tid til at være sammen.

Fra hvert rum er der direkte udgang til havemøblerne på den dejlige fliseterrasse. I bor i et skønt plantageområde – et stenkast fra en af Danmarks bedste badestrande. Her er det muligt, også for kørestolsbrugere, at komme i vandet.

Alle feriehuse har badeværelse med bruser og vaskemaskine, fuldt udstyret køkken med komfur, ovn, opvaskemaskine, køleskab med lille frys, smart-TV, gulvvarme i stue, køkken, gang og på badeværelser. I har egen P-plads foran huset. Alle huse er handicapvenligt indrettet

Udflugter i ugens løb:

De dage vi er på udflugt bliver I hentet i liftbus, som kører jer fra sted til sted og altid er i nærheden. Hjælperne er naturligvis med på alle udflugter.

1. Vi besøger kunstmuseet AROS i Aarhus med en guidet rundvisning og indtager frokosten på stedet.
  2. Halvdagstur til Nationalparken Mols Bjerge, hvor en guide hopper på bussen og guider os gennem det særegne landskab med overdrev, sjældne planter og sommerfugle, dødishuller og hvad bussen ellers kommer forbi. Vi har picnic ved besøgscenter Øvre Strandkær, hvor der er god adgang og handicaptoiletter.
  3. Guidet rundtur i Grenaa – kombineret med et besøg på Østjyllands Museum, som virkelig har gjort noget ud af tilgængelighed i deres gamle smukke bygning.
  4. Traditionen tro skal vi også være kreative undervejs, synge sange og nyde solskinsøl på badebroen. Vi afslutter ugen med en festaften med musik og en svingom.

Tilmelding:

Du ansøger om at komme med på rejsen her  - du kan forvente svar om deltagelse på rejsen senest 1. juni.

Tilmeldingsfrist:

15. maj 2018

Pårørende eller privat hjælper:

Du kan rejse med egen hjælper eller en pårørende, som betaler for egen rejse og skal udfylde eget ansøgningsskema. Rejser du alene, sørger Scleroseforeningen for de nødvendige hjælpere til dig.

Når du ansøger online, får du i din e-mailkvittering, et link deres ansøgningsskema (din pårørende eller hjælper).

Yderligere information:

Birthe Stengård Frank