Alt om BørneCamp

Scleroseforeningen gentager sidste års succes og tilbyder endnu engang BørneCamp i Dronningens Ferieby - en hel uge for børn mellem 11 og 14 år - uden far, mor eller andre voksne hjemmefra.

Er du mellem 11 og 14 år, har din mor eller far sclerose, og har du lyst til at komme på Camp sammen med en hel masse andre børn?

Vi her i Feriebyen vil sammen med 7-8 frivillige arrangere en masse sjove, udfordrende og spændende aktiviteter. De fleste aktiviteter foregår i og omkring Feriebyen. Vi brænder for at være sammen med børn, skabe nogle trygge rammer for jer, og sidst men ikke mindst - har vi et kæmpe fokus på fællesskabet, så chancen for, at du møder en god ven eller to, er stor.

Vi skal ud i naturen, indtage skov og strand, lave mad over bål og på ture med Naturskolen. Og mon ikke der skal bades, findes en skat, spilles noget bold og laves noget kreativt, I kan tage med hjem?

Men som alle børn ved, er der også pligter. Du skal fx hjælpe til med oprydning, hjælpe til med aktiviteterne og mange andre småting. Hvem ved – måske er du god til at bage en kage?

Hvornår:

Uge 27 fra søndag den 30. juni til lørdag den 6. juli 2019.

Antal og alder:

30 børn mellem 11 og 14 år.

Overnatning:

Du skal bo sammen med en voksen og 2-3 andre børn i Feriebyens feriehuse.

Mad:

Mad og drikke er inkluderet i opholdet.

Krav:

En af dine forældre har sclerose og er medlem af Scleroseforeningen, men vigtigst af alt er, at du har vildt lyst til at have det sjovt med andre.

Transport:

Der bliver opsamling i bus med stop på Sjælland/Fyn og i Jylland.

Pris:

Scleroseforeningen betaler opholdet for dig, dog skal der betales et gebyr på kr. 300.

Tilmelding:

Tilmelding via Scleroseforeningens hjemmeside her

Tilmeldingsfrist den 10. maj 2019

Ansøgere, der ikke deltog i 2018, bliver prioriteret.