Bliv frivillig i Scleroseforeningen lokalt

Vil du være med til at gøre en forskel for mennesker med sclerose eller deres pårørende? Så bliv frivillig i Scleroseforeningen lokalt, og find lige præcis den opgave, som du brænder for. Om det er driften i den lokale bestyrelse, informatørarbejde, forskellige indsamlingsevents eller noget helt andet, så har vi brug for DIG!

Det er lysten, der driver værket

I Scleroseforeningen er der ca. 800 frivillige, som hjælper med til at gøre livet lettere for mennesker med sclerose. Du kan være frivillig, uanset om du selv har sclerose, om du er pårørende eller blot har lyst til at give en hjælpende hånd for at støtte en god sag.

Som frivillig i Scleroseforeningen gælder, at du går til opgaven af lyst - altså fordi du kan lide at udføre det stykke arbejde, du har meldt dig til. Arbejdet udføres ulønnet.

Hvad kan du lave af frivilligt arbejde?

Som frivillig i Scleroseforeningen, kan du bl.a.:

• Deltage i driften af den lokale bestyrelse:
    Dette indbefatter eksempelvis planlægning af arrangementer for medlemmer, administrative opgaver, lokalpolitisk arbejde, regnskabsføring, samt arbejde i forbindelse med indsamlinger og events.

• Blive en del af informatørkorpset:
    Din opgave som informatør går ud på, at du fortælle om sclerose i større og mindre forsamlinger.

• Blive en del af scleroselinjen:
    Scleroselinjen er en hotline for mennesker med sclerose og deres pårørende, hvor frivillige kræfter sidder klar, mandag til fredag kl. 17:00-20:00, for at svare på spørgsmål eller blot for at snakke om de bekymringer og tanker, som sygdommen kan føre med sig.

• Opstarte din egen event:
    Hvis du brænder for at lave din egen event, for at indsamle penge til forskning i sclerose, så er det også muligt i Scleroseforeningen. Her får du brug for dine evner som planlægger, netværker og idéudvikler.

Jeg vil gerne være frivillig - hvad gør jeg?

Dette var bare en smagsprøve på de mange frivillige opgaver, som Scleroseforeningen kan byde på. Du kan altid kontakte din lokalafdeling og høre mere om, hvad de mangler frivillige til. Du er også meget velkommen til at kontakte Scleroseforeningens organisationskonsulenter, som står klar til at hjælpe dig på rette vej.
Uanset hvad du brænder for, så er der helt sikkert noget for dig.