Foredrag

Franciska Vesterholm fik i 2007 konstateret sclerose. Som så mange andre fik Franciska tilbudt medicin. Medicinen blev dog fravalgt igen efter 5 år pga. for omfattende bivirkninger. Nu fokuserer hun på bevægelse, motion og kost som alternativ.

Franciska gik fra ikke at kunne cykle, holde balancen, mærke hele højre side til at fungerer normalt ved at træne hårdt mange gange om ugen efter hun fik diagnosen. Franciska har efterfølgende uddannet sig til fitness- og spin instruktør og arbejder som instruktør for personer med vederlagsfri fysioterapi tilbud.

Franciska deler desuden sine erfaringer og medvirker til at motivere andre scleroseramte til at få mere fysisk aktivitet i deres dagligdag gennem Facebook-gruppen ”Træning med sclerose – for folk med diagnose”. Det er Franciskas vision at få spredt budskabet om, hvor vigtig bevægelse, motion og kost er for vores mulighed for at tage ansvaret for vores sygdom og fastholde styringen over eget liv og sygdom. Og at ALT bevægelse tæller, giver bedre velvære og er bedre end intet – FORDI SAMMEN SLÅR VI SOFAEN :-)

50kr.

Tilmelding: Sidste frist for tilmelding onsdag den 28. marts til:

Trine Olsen. Mobil: 28 79 84 15 E-mail: trinegivskud@hotmail.com

Kristian Hansen. Mobil: 20 48 78 07 E-mail: nkh16@stofanet.dk