AKTIVITETSKALENDER JANUAR - JUNI 2016
d. 27 november 2015

AKTIVITETSKALENDER januar - juni 2016

Scleroseforeningens Lokalafd. Sydfyn

Mandag den 4. januar 2016 er årets første arrangement - Caféaften i Frivillighuset -  Fredensvej 1, Rudkøbing på Langeland. Vi mødes den første mandag i måneden kl. 17. Vi spiser noget let sammen og hygger os et par timer.

Onsdag den 6. januar 2016 - Caféaften i KulturCaféen/Brasserie Kok i Borgerforeningen i Svendborg. Vi mødes den første onsdag i måneden kl. 18.00. Det lange bord mellem baren og døren til Guldsalen er reserveret til os. Vi spiser sammen og hygger os et par timer. Lokalafdelingen giver en vand/øl eller et glas vin.

Bustur til Kongernes Jelling søndag den 24.01.2016

Turen går til Kongernes Jelling ved Vejle. Et oplevelsescenter i smukke rammer omkring Jelling Kirke. Der vil være rundvisning kl. 11 hvor der bl.a. fortælles om vikingekongerne Gorm og Harald. Der er mulighed for unikke og supermoderne digitale sanseoplevelser der handler om vikingernes liv og levned, rejsen til Valhal og overgangen til kristendommen. Vi spiser frokost i caféen kl. 12.

Der er god tilgængelighed i Kongernes Jelling. Køreturen foregår i lift-bus med plads til 40 personer, så det er først til mølle princippet. Vi forventer at være hjemme i Svendborg ca. kl. 16.

Tidspunkt og sted: Kl. 9:00 på P-pladsen foran Midtby Hallen på Johs. Jørgensens Vej 10 i Svendborg

Pris: 100 kr. for voksne og 50 kr. for børn. Arrangementet er delvis sponsoreret af Svendborg Kommune.

Tilmelding og betaling: Arne Hansen tlf. 62 26 24 62 eller arne@stenstrupmail.dk – senest 10.01.16

BOWLING søndag den 28.02.2016

Tidspunkt og sted: kl. 16:30–19:30 hos Bowl’n Fun, Nyborgvej 4, Svendborg

Pris: 100 kr. pr. voksen – 50 kr. for børn under 12

Tilmelding og betaling: Lisbet Ottemo tlf. 29 28 17 94 eller lisbetottemo@gmail.com - senest 14.02.16

For at kunne deltage i bowling skal du tilmelde dig med navn, og hvis du vil spille sammen med nogle bestemte på et hold (max 5 personer) så informer om dette, når du tilmelder dig. Vi bowler mellem kl. 17 og 18. Derefter er der buffet.

ÅRSMØDE onsdag den 9. marts 2016

Tidspunkt:  kl. 17-19:30

Sted: Multihuset, Gammel Skårupvej 3 i Svendborg

Pris: gratis   Tilmelding: Karen Gehrt på tlf. 24 25 20 26 eller karengehrt@gmail.com - senest 01.03.16

Lokalafdelingen afholder Årsmødet. Bagefter er der øl-smagning med lidt brød og pølse til.

RoseLiv velgørenhedskoncert se www.roseliv.dk.

Billetter købes hos Arne Hansen på tlf. 62 26 24 62 eller arne@stenstrupmail.dk.

Overskuddet fra RoseLiv koncerten går ubeskåret til Scleroseforeningen, hvor det primært uddeles som tilskud til sclerose forskning og støtte til mennesker der har sclerose i Danmark.

Vi påtænker at arrangere en NATURAMA TUR og et arrangement om POSITIV TÆNKNING i løbet af foråret/sommeren 2016. For yderligere informationer om disse arrangementer så hold øje med hjemmesiden, der vil løbende blive opdateret når vi har fastlagt mere omkring disse arrangementer.

Dette er den sidste papir-aktivitetskalender vi sender med posten. I fremtiden sender vi aktivitetskalenderen ud pr. mail. Du kan også se vores arrangementer i Sclerosebladet, der udkommer 2 gange årligt - og på vores hjemmeside.

Hvis du ikke har adgang til en PC, kan du ringe på tlf. 28492149, så sender vi en aktivitetskalender med posten.

Alle ønskes en rigtig glædelig jul og et godt nytår fra os i bestyrelsen,

Karen Gehrt - Formand - tlf. 24252026

Inge Ahl - Næstformand, Sekretær og Handicap-politik - tlf. 28492149