Velkommen til lokalafdelingen

Kenneth Bjerregård
E-Mail: k2b@youmail.dk
Telefon: 29 64 24 63

Lokalafdelingen Storkøbenhavn - Vest dækker over kommunerne Albertlund, Ballerup, Glostrup, Herlev, Høje-Taastrup og Rødovre.

Vi er nu klar med efterårs programmet for 2018

Ledestjernerne for programmet er 1) skab håb og ny energi gennem fokus på noget ekstraordinært 2) giv værktøjer til et bedre liv 3) Giv gode oplevelser. .

Programmet ser således ud

• Rehabilitering og nyt fra sclerosehospitalerne
    • Sclerosehospitalerne har gennemført et forskningsprojekt vedrørende effekten af rehabilitering. Det er det første af sin art og i kan derfor blive blandt de første, der adgang til denne vigtige viden. Det foregår den 25.9.18 i Taastrup Kulturcenter fra 19-21.
  • Et besøg på cirkusmuseet
    • Det er et arrangement for børnefamilier og alle der er fascineret af cirkusverdenen.Det foregår den 7.10.18 på Cirkusmuseet, Hovedporten, Hvidovre. Der serveres en forfriskning efterfølgende.
  • En lang og ensom ørkenvandring - ind i og ud sclerosens skygge.
    • Filmkoncert med EREMIT. Det foregår den 31.10.18 i Taastrup Kulturcenter med start kl. 19.30.
  • Alene over Atlanten / gå nye veje
    • Jens Als Andersen brækkede rykken som 15 årig, men har alligevel sejlet 3 (næsten) gange over Atlanten alene, han repræsenteret Danmark 4 gange ved paraolympiske lege og været en af drivkræfterne omkring Oceans of Hope. Aftenen handler om sejllads , hvordan man identificerer sig selv, overvinder vanskeligheder og opnår ambitiøse mål. Det foregår den 14.11.18 i Taastrup Kulturcenter fra 19-21.
  • Træthed og søvnproblemer

• Træthed er et af de hyppigste og mest invaliderende symptomer ved sclerose. Træthed betyder nedsat livskvalitet og arbejdsevne. Søvnproblemer er en af de væsentligste årsager til trætheden. Mette Ellermann fortæller om forskellige former for træt, belyser de bagvedliggende årsager og kommer også rundt om hvordan det kan forebygges.Mette Ellermann er neuropsykolog. Det foregår i Hedehuset, Hovedgaden 371 B, Hedehusene den 29.11.18

Husk at kigge aktiviteterne i Cafe Rosen og ByCafeen ligesom sclerose- og parkinsonkoret er en overvejelse værd.

Du kan se programmet under 'aktiviteter'.

Om lokalafdelingen

Lokalafdelingen er samlingspunktet for alle, der arbejder for sclerosesagen i vores lokalområde. Det er vores mål at skabe netværk både mellem os som er berørt af sclerose, og alle jer der har indflydelse på vores hverdag.

I vores arbejde for at skabe det bedst mulige kendskab til sygdommen afholder vi både oplysende og underholdende arrangementer for vores medlemmer og andre interesserede. Vi engagerer os i lokalpolitik, dels ved at arbejde i de lokale handicapråd , og dels ved kontakt med lokalpolitikere og embedsmænd.

Lokalforeningen har tre stående arbejdsgrupper, som sikrer arbejdet med vores målsætninger

• Netværksgruppen
  • Info- og eventgruppen
  • Lokalpolitikgruppen

Hvis du er interesseret i at støtte sclerosesagen med din frivillige arbejdskraft, eller med andre midler, så kontakt lokalafdelingen på adressen herunder, eller i menuen "Kontakt os" øverst på hjemmesiden.