En aften med Informatør Heidi Kok.

Scleroseforeningen Skive inviterer til en aften med Informatør Heidi Kok.

Du har nu muligheden for at invitere dine pårørende med.

Det kan være alt lige fra venner, familie, kollegaer, din arbejdsgiver, børnenes klasselærer mm. Dem DU har lyst til oplyse om din sygdom og de problematikker der følger med.

Sclerose er også kendt som sygdommen med de 1000 ansigter, da ingen er ramt helt ens af sygdommen, dog har den nogle fælles træk.

Til tider er sygdommen også et usynligt handicap, da det kan være mere kognitivt end fysisk man er besværet. Dette fører ofte til misforståelser, fx. at den scleroseramte er doven, uinteresseret, ligeglad, uintelligent - i det hele taget kan omverdenen synes, man reagerer uhensigtsmæssigt, alene af den grund de ikke er bevidste om, hvad man går og tumler med af forstyrrelser, når det selvfølgelige pludselig ikke længere er selvfølgeligt.

Heidi Kok vil tage udgangspunkt i sin egen historie, og primært komme ind på de usynlige, men invaliderende handicap en sclerosepatient med kognitive vanskeligheder står over for. Der er mulighed for spørgsmål/debat efter kaffepausen, hvis du ønsker en anden vinkel belyst.

SU: senest d. 17.01.18 på mail til Christina c.s.krogh.csk@gmail.com ell Lisette lisettelangberg@gmail.com

Scleroseforeningen Skive