Kom og lær TRE

TRE står for Tension and Trauma Releasing Exersises. Oversat betyder det spændings- og traumeforløsende øvelser. Øvelserne blev først udviklet til krigsveteraner og mennesker i krig- og katastrofeområder, som derefter let kunne lære de 7 øvelser.

Behandlingsmetoden bunder i, at alle pattedyr har en evne til at regulere kroppens spændingsniveau gennem spontane rystelser. De kan altså løsne op for både gamle og nye spændinger, stress og traumer på denne måde. Vi mennesker er ligesom pattedyr. Vi har bare "glemt" denne medfødte evne, bl. a. fordi det kulturelt set opfattes som et tegn på svaghed, når man ryster.

Selvom det kan lyde underligt og grænseoverskridende, at kroppen kan ryste på komando, er det teknikker, som alle kan lære, fordi vi netop er født til at kunne gøre det.

Efter kurset kan du selv udføre TRE metoden derhjemme, når det passer dig.

Vi forsøger her i Roskilde at danne et par mindre hold på tirsdage i januar og februar mellem kl 14-18. Holdene er tiltænkt selvhjulpne med MS. Senere på året vil Scleroseforeningen gennemføre heldagskurser i TRE for kørestolsbrugere rundt i landet.

Instruktør er Anette Brink, der er uddannet TRE provider, har selv MS og har erfaring med undervisning af mennesker med sclerose.

Tilmelding: anette.brink@outlook.dk. Husk at skrive om det passer dig bedst kl 14, 15, 16 eller 17.

gratis

mail til anette.brink@outlook.dk