Rap om kap 2015

3000 små gule ænder

kappes igen på Storåen

Af Knud Erik Aagaard, frivillig i Scleroseforeningen

Lørdag den 6. juni vender 3000 små gule ænder tilbage til Storåen i Holstebro for at gøre en velgørende indsats. De vil kappes om at komme først fra broen ved Sveavej til Storebro, og skal på den måde hjælpe Scleroseforeningens Lokalafdeling for Nordvestjylland og Lions Holstebro med at skaffe midler velgørende og humanitært arbejde. Selvom der lige nu er mange, der appellerer om midler til påtrængende opgaver, håber formanden for Scleroseforeningens Lokalafdeling, Anita Zacho og Arne Sørensen fra Lions, at mange vil købe ANDelsbeviser af de frivillige, der vil være at se i bybilledet i den næste måneds tid. Det vil gøre en forskel for mennesker, der ikke selv er i stand til at skaffe midler til opmuntringer i hverdagen, og de betaler gerne tilbage med et smil.

Rigtig mange virksomheder har igen i år skænket fine gevinster til Rap om Kap, og ud over muligheden for at vinde disse, bliver der mulighed for en festlig oplevelse på Storebro, når de mange ænder kommer flydende mod mål, hvor fordelingen af gevinster afgøres ved 12.30 tiden.

Skulle man ikke have mulighed for at være til stede på Storebro på dagen, kan det tjekkes i Holstebro Onsdag den 10. juni og på Scleroseforeningens og Lions hjemmesider, om man er en af de heldige, der kan afhente en af de 24 gevinster efterfølgende

Senest opdateret: d. 7 juli 2017