Lokalafdelingens før julearrangement 1. november 2014
d. 5 november 2014

Af Knud Erik Aagaard Kristensen, frivillig i Scleroseforeningen

Det var tidligt, men det var hyggeligt, da medlemmer og pårørende, børn og voksne, hjemmehørende i Scleroseforeningens Lokalafdeling for Nordvestjylland mødtes til årets julearrangement på Humlum Kro.

Lokalafdelingens formand, Anita Zacho, bød velkommen og orienterede om dagens program, hvor første punkt var en orientering fra Tommas Hansen fra Ulfborg. Tommas har nemlig gjort en særlig indsats for at skaffe midler til forskning i sclerose, og det skulle påskønnes. Først arrangerede han en Bike-fit Event, der indbragte 10.000 kroner, og dernæst deltog han i Scleroseforeningens cykelevent, Cykelnerven, og skaffede 48.000 sponsorkroner i den gode sags tjeneste. Der blev lyttet intenst til Tommas´ beretning om de to bedrifter og det fantastiske øjeblik, da han stod af cyklen på berømte Tourmalet med en stor klump i halsen. Helt fortjent fik han overrakt en flot kurv, medens et anerkendende bifald rullede imod ham.

Efter denne rørende beretning var det tid til lækker kromad. Ikke traditionel julemad, men en flot buffet med mange spændende retter, og bagefter kom det helt store hit, pandekager med softice og diverse tilbehør. Endelig var der kaffe og småkager, men så var der også tanket op til sidste punkt på dagens program, julebanko med rigtig mange flotte gevinster. Der var noget til både børn og voksne, og der var vist ikke mange, der gik tomhændede hjem.

Formanden havde sørget for indretning af en ”tegnestue” til børnene, og i dagens program var der indlagt et par afdelinger med fællessang. Hertil havde Poul Erik Papsø, igen i år, taget sin guitar med. Det gav den gode stemning et ekstra løft, og det skortede ikke på forslag, når der skulle vælges sange. Børnene fandt nemlig hurtigt ud af, at de kendte sange blev endnu sjovere, når Poul Erik satte sit præg på dem, men efter fem timers hygge var det tid at tage afsked, og det blev, traditionen tro, gjort med Skuld gammel venskab rejn forgo.

Sammen med de bedste ønsker om en

RIGTIG GLÆDELIG JUL SAMT ET GODT OG HELSEBRINGENDE NYTÅR

er der en stor tak til alle, der var med til at gøre dagen til en festdag.

KLIK PÅ BILLEDET FOR AT SE FLERE BILLEDER OG KLIK EVT. DEREFTER PÅ - VIS SOM SLIDESHOW

Senest opdateret: d. 7 juli 2017