Hygge aften for unge med MS
d. 11 april 2015

Rigtig god aften med en masse positive forslag og ideer. Der gik ikke langt tid inden snakken gik rundt om bordet.

Jimmy fik ordet på vegne af lokal afdelingen.

Torben fortalte lidt om Rap om Kap og jeg fortalte lidt om, hvad vi kan bruge hinanden til og hvad vores mål var.

Torben og jeg fremlagde de ideer vi havde haft til kommende arrangementer og vi spurgte om de andre havde ideer og hvad de kunne tænke sig, der skulle ske i Unge gruppen.

Vi drøftede følgende :

Kost med en klinisk diatist – ms og mad.

Yoga, strikkeklub.

Bagekurser. En aften kun for piger og en aften kun for drenge.

En Ung julefrokost.

Kørestolskarate.

Hjælp til Legater.

Få en informatør eller socialrådgiver ud fra Scleroseforeningen og tale om almindelige hverdags ting, som eks. Hjælp til bil, graviditet, husbygning....

Vi var alle ret enige om at vi skal have noget netværk op at stå, gerne i form af noget lidt mere formelt hvor man ”bare” kan sidde og snakke og netværke. Der blev foreslået at der i Viborg er en aktivitet hvor alle sidder i kørestol og så dyrker forskellige aktiviteter som f.eks. hockey eller håndbold, så alle kan være med og alle er på samme niveau.

Rigtig posetiv respons på indbydelsen, det var et plus at den var personlig.

Der blev snakket om at det godt kunne være svært at møde op første gang til et sclerose møde, og ideen med at man kan følges med en til det første møde blev bragt op men den tænker vi lidt over. Evt. kan man gør opmærksom på at der er en unge kontakt. Vi fik en go snak om oplevelser med læger og medicin.

Snakkede om hvor vi kan mødes, så det er nemt for alle at være med. Italia og Cooks er blevet nævnt. Biografen i Struer, eller Kastanje Cafeen kan også bruges som møde sted. Der er ingen, der se det som en hindring at mødes i Holstebro.

Vi snakkede en del om Carsten Bang og en tur i biffen. Der er enighed om at hvis man skal i biffen skal der være noget socialt efter filmen. Carsten Bang var der stor stemning for og vi prøver at kontakte ham og høre om vi kan Lokke ham til Holstebro og lave et lille show for os, nu hvor han er ambassadør for Kys sclerosen farvel.

Der skal laves ”flyvers” og en unge mail og de flyers vil Katrine gerne sætte op i Lemvig, for der mener hun, der kunne være flere, som kunne være interesserede i ung MS.

Der skal sættes flyver op hos Hanne Breinholdt – sclerose sygeplejerske.

Vi sluttede af med at aftale at mødes igen, gerne den 8 maj. Og der skal sendes indbydelse ud til de samme 59 personer som før.

Super hyggelig aften og rart at mødes med andre unge med MS.

Kom med næste gang – måske er det noget for dig.

Senest opdateret: d. 7 juli 2017