De cykler for en Verden uden Sclerose
d. 21 juni 2015

Blandt mange flotte indsamlingsevents har Scleroseforeningen ramt plet med Cykelnerven 2015. 150 ryttere, personale og guider deltager i arrangementet fra den 17. til den 21. Juni, og 18., 19 og 20. juni skal de cykle 340 kilometer, hvor det stiger ikke mindre end 6.800 højdemeter. De skal besejre 6 Tour de France-bjerge, nemlig La Madeleine, La Toussuire, Mollard, Télégraphe, Galibier og som den sidste store udfordring legendariske Alpe d´Huez med 21 hårnålesving.

Med er også ambassadørerne Claus Elming, Peter Tanev og Bubber, der er trådt til for Mikael Kamper, der måtte melde fra på grund af folketingsvalget, Guldfireren, Stig Rossen og Thomas Helveg. Men der er også lokale ryttere i feltet. Daniel Mejdahl Jeppesen og Anders Aagaard Kristensen fra Holstebro har meldt sig i den gode sags tjeneste. Anders har den uhelbredelige sygdom, dissemineret sclerose, tæt inde på livet, da hans far fik diagnosen i 2002, så han ved, hvad sygdommen gør ved mennesker. De har sikret næsten 30.000 kroner til forskning i Sclerose, og en uge før start, var der i alt samlet 2.227.778 kroner ind.

Cykelnerven blev afviklet første gang i 2014 med cirka 50 deltagere, der fik en uforglemmelig oplevelse, og det betyder, at der er mange gengangere i 2015.

På billedet ses makkerparret Eskild Ebbesen fra Guldfireren og Anders Aagaard Kristensen fra Holstebro på toppen af La Madeleine efter første dags anstrengelser.

Senest opdateret: d. 7 juli 2017