Referat af årsmøde 15. marts 2016
d. 22 marts 2016

Årsmødet 2016 er vel overstået.
Efter at de 25 fremmødte medlemmer havde sat sig tilrette ved opdækkede borde, sang vi en fællessang, som blev akkompagneret af Lasse Elbrød Skovgaard på klaver. Aftenen forløb med god stemning og dialog. Desværre måtte vi undvære vores formand Jan Andersen og bestyrelsesmedlem Ulla Wæber grundet sygdom. Efter årsmødet - som i formandens fravær -  blev varetaget af næstformand Børge Mortensen, hyggede vi med sandwich, vin og kaffe.

Derefter satte Lasse Elbrønd Skovgaard fokus på mulige alternative behandlingsmetoder, tankerne bag i større omfang at udveksle erfaringer i vores netværk, ”hvad der virker for mig, virker måske også for andre” samt optakten til et kommende studie om kostvaners indflydelse på MS.  Scleroseforeningen vil i samarbejde med DTU Risø søge informationer hos medlemmerne. De skal dagligt gennem et år indberette, hvad de har spist. Formålet er  at finde ”en røde tråd”, som måske kan bidrage og understøtte den videre forskning i samspillet mellem den traditionelle og alternative behandling i jagten på ”verdens bedste sclerosebehandling”.

Aftenen sluttede med at vores nyudnævnte formand Puk Schmidt takkede medlemmerne for deres fremmøde og for valget med håbet om et kommende godt samarbejde.

God påske

Senest opdateret: d. 7 juli 2017