Velkommen til lokalafdelingen

Frederiksberg og København

Vi glæder os til at se dig
Scleroseforeningens lokalafdeling i Frederiksberg/København skaber mulighed for at mennesker med sclerose kan mødes til forskellige aktiviteter og foredrag. Nogle foredrag handler om håndtering af den sygdom, vi er fælles om. Det kan være kognitive problemer, scerosetræthed, inkontinens osv. Andre foredrag har almen-oplysende og underholdende karakter. Det kan være ølsmagning, foredrag om at lave din egen juice osv. Vi har også sammenkomster af mere social karakter, f.eks. mandags-café-aftener. De unge under 40 år mødes en gang om måneden.

Under Aktiviteter kan du læse om og tilmelde dig kommende arrangementer. Der er adgang for kørestole til alle arrangementer, og hvis du pga. sygdommen har brug for en personlig hjælper, er denne velkommen uden betaling eller medlemsskab.

Under Nyheder og Seneste nyt kan du læse resuméer af arrangementer, der er afholdt.
Hvis du tilmelder dig nyhedsbrevet, sender vi dig information om kommende arrangementer.

Under Bestyrelsen kan du se, hvem der er valgt ind i lokalbestyrelsen. Hvis du ønsker at deltage i bestyrelsen, kan du kontakte en af os for at høre mere om, hvad vi laver, og du kan stille op til valg ved årsmødet, som afholdes i januar eller februar.

Du kan finde vores Facebook-grupper her:
MS-gruppen for alle aldre (København og omegn)
Lokalafdelingen Frederiksberg og København

Walk & Talk i Valbyparken
Lørdag den 9. september 2017 afholder vi Walk & Talk i Valbyparken med henblik på at samle penge til forskning i sclerose og til aktiviteterne i lokalafdelingen. Her kan du læse mere om arrangementet.
Facebook-side: https://www.facebook.com/mswalkandtalk
Hjemmeside: http://www.walkntalk.dk/

Se andre arrangementer i Frederiksberg og Københavnsområdet her:

Café Rosen, som arrangerer musikaftener i caféen på Mosedalsvej.
Bycaféen, som arrangerer byvandringer, ture til kunstudstillinger og hygge-brunch - altid med god adgang for kørestolsbrugere.

For de unge under 40 år er der socialt samvær på Café Emil den første onsdag hver måned. Nye er hjerteligt velkomne, men kontakt lige Mads først på tlf. 60464904 eller på mail mads.bjornsen@gmail.com - så du ikke går forgæves, hvis arrangementet er aflyst eller flyttet. Somme tider har vi også særlige arrangementer for unge under 40 år.

Desuden er der Mandags-caféen, som arrangerer julefrokost og sommerfest på restaurant Stranden. Når der er frivillige til at arrangere det, holder Mandagscaféen sociale hyggeaftener på Mosedalsvej første mandag i hver måned.

Frank Leerdrup Hansen
Mail: frank.leerdrup.hansen@gmail.com